Hej alla duktiga hemmafixare och experter.

Vi köpte ett hus där man gjort ett dörrhål till garaget för lättare passage mellan förrådet/källaren och garaget. Nu behöver vi utnyttja förrådet då våran tonåring flyttat ner och vill ha ett eget krypin och dörrhålet behöver sättas igen med en dörr tänkte vi.
Men vi vet inte hur vi ska gå tillväga?

Lägger upp bilder så ni kan se och komma med input på hur vi smidigast sätter en dörr.

Vi har en tillfällig lösning som ni ser på bilderna, dels för kylan och för att katten inte ska va där pga. all röra

Tack på förhand.
 
  • En tillfällig dörr av plywood täcker ett dörrhål mellan förråd och garage i ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oorganiserad rum med öppet dörrhål till garaget och en svart katt, tillfällig lösning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Smidigast vet jag inte, men jag hade i alla fall valt att ta upp och regla till hålet så att man kan sätta in en ordentlig dörr. Ser ingen anledning till att man ska ha ett hål i väggen från garaget rätt in i huset.
Jag hade dessutom valt att sätta in en ytterdörr/ordentligt isolerad dörr för att kunna hålla en lägre temperatur i garaget än i övriga huset.
 
  • Gilla
Anna84
  • Laddar…
Den lätta lösningen är att regla upp en vägg, sen att sätta in en dörr i mitten av väggen. Dock för att slippa specialbeställa kanske ni får montera en dörr som är lite lägre än standard.

En dyrare, men lite mer komplicerad lösning är att ta bort valvet och få in en fullstor dörr.
 
  • Gilla
Anna84
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.