Hej!
Jag får inte min vattenburna golvvärme att fungerar, nu efter sommaren. Tidigare har jag bara skruvat på det vita vredet som sitter på vänster sida.
Vad mer kan jag göra, är inte bevandrad i detta ämne.
Tacksam för hjälp //Jennie
 
  • Värmeregulator med vitt vred, anslutna rör och eluttag på en vägg, kopplat till golvvärmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reglerventil för vattenburen golvvärme med justervred och anslutna rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenburna golvvärmesystemets fördelningsventil med ett vitt vred på vänster sida mot en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vattenburna golvvärmes termostatventil med vitt justervred och anslutna rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inställningsreglage och rör för vattenburen golvvärme i ett mörkt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju lite svårt att säga på bild men jag gissar att du när du stänger på det vita vredet inför sommaren drar du också ut sladden så pumpen inte går?

Fungerar pumpen nu? Om du håller i den och drar ur kontakten känner du någon skillnad? Det är alltså den svarta klumpen....
Om den fungerar kan du också behöva lufta, det är den vita pipen, är en elementnyckel du behöver där I toppen. Börja med att lufta där, släpp luften, tills det bara kommer vatten låt den gå ett tag och upprepa tills det inte kommer mer luft.
Glöm inte fylla på vatten i systemet om du tappar ut mycket (om du bor i en villa med eget system alltså)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.