Hej!

Håller på och renoverar köket och ska kakla som på bilden och även ha en kakellist ovanför som på bilden.

Hur monterar jag kakellisten bäst?
Vill helst inte skruva för att minska risken för att list eller kakel spricker. Kan jag använda någon slags fog eller silikon för att fästa den?

Och har någon tips på vad jag skulle kunna använda om jag inte hittar en snygg kakellist i trä? Smyglist eller annat?

Tack!
 
  • Renoverat kök med kaklade väggar och en träkakellist ovanför, gråa skåp och öppna hyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
arneri68 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Listen på din bild ser ut att vara skruvad framifrån?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Listen på din bild ser ut att vara skruvad framifrån?
Det stämmer! Men min fråga löd ifall det fanns något annat/bättre sätt att göra det på :)
 
Åsa Lund
Vissa sätter bara enkel avslutningslist av aluminium, om det är nåt sånt du är ute efter?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vissa sätter bara enkel avslutningslist av aluminium, om det är nåt sånt du är ute efter?
Jag är ute efter att sätta en i trä, som på bilden jag bifogade. :)
 
Limma dit den med sättlim. Finns hur många sorter som helst.
 
  • Gilla
worgen
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Limma dit den med sättlim. Finns hur många sorter som helst.
Tack! Är det bäst att sätta den i kaklet eller väggen strax ovanför kaklet när man limmar fast?
 
PL 600 fäster ganska snabbt
 
Smältlim fungerar om listen bara skall bära sin egen vikt. Ett fåtal klickar räcker. Gäller att vara hyggligt snabb och montera innan limmet hårdnar.
 
W worgen skrev:
Tack! Är det bäst att sätta den i kaklet eller väggen strax ovanför kaklet när man limmar fast?
På väggen ovanför
 
W worgen skrev:
Hej!

Håller på och renoverar köket och ska kakla som på bilden och även ha en kakellist ovanför som på bilden.

Hur monterar jag kakellisten bäst?
Vill helst inte skruva för att minska risken för att list eller kakel spricker. Kan jag använda någon slags fog eller silikon för att fästa den?

Och har någon tips på vad jag skulle kunna använda om jag inte hittar en snygg kakellist i trä? Smyglist eller annat?

Tack!
Var kommer den snygga bänkskivan på bilden från?
 
I INR skrev:
Var kommer den snygga bänkskivan på bilden från?
Jag önskar jag kunde svara på det, den är saxad från pinterest! :)
 
W worgen skrev:
Jag önskar jag kunde svara på det, den är saxad från pinterest! :)
Jag hittade den LG Collection
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.