Hej! Vi planerar ett tillbygge där vi skulle vilja ha en öppning mellan kök och inglasat uterum, som kan öppnas upp så att öppningen blir så stor som möjligt. Vi har funderat på vikfönster (begränsat urval av leverantörer) men så sprang vi på denna lösning (bild).
Finns det någon vänlig själ som har erfarenheter / tips på leverantörer / alternativa lösningar så vore vi mycket tacksamma!
 
  • Stort uppfällbart fönster mellan kök och uterum på en vit husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Martin C O Ekblom
  • Laddar…
T törved skrev:
Hej! Vi planerar ett tillbygge där vi skulle vilja ha en öppning mellan kök och inglasat uterum, som kan öppnas upp så att öppningen blir så stor som möjligt. Vi har funderat på vikfönster (begränsat urval av leverantörer) men så sprang vi på denna lösning (bild).
Finns det någon vänlig själ som har erfarenheter / tips på leverantörer / alternativa lösningar så vore vi mycket tacksamma!
Hej

Undrar nyfiket om du hittade en lösning? Letar efter exakt samma sak nämligen .

Vänligen

Andy
 
Andreas Danewid Andreas Danewid skrev:
Hej

Undrar nyfiket om du hittade en lösning? Letar efter exakt samma sak nämligen .

Vänligen


Andy
Hej!
Vi hittade inget bra alternativ på kioskfönster för nordiska klimat.
Vi valde ett vikfönster i ställlet, och blev jättenöjda.
 
  • Vikfönster i ett ljust kök med utsikt över en trädgård och terrass under en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vikfönster i en ljus köksmiljö med utsikt mot en trädgård, inramad av träpanel och hängande lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Andreas Danewid
  • Laddar…
T törved skrev:
Hej!
Vi hittade inget bra alternativ på kioskfönster för nordiska klimat.
Vi valde ett vikfönster i ställlet, och blev jättenöjda.
Hej
jag förstår! Då är mitt tuffa letande inte bara en fråga om dåliga sökningar. Vad fint ert blev. Vem är leverantör av den?
Och när du säger att ni hittade ingen för nordiskt klimat, kommer du ihåg vad ni hittade som skulle funkat i varmare klimat ?

tack för svar
 
T törved skrev:
Hej!
Vi hittade inget bra alternativ på kioskfönster för nordiska klimat.
Vi valde ett vikfönster i ställlet, och blev jättenöjda.
Hej,
Fint och praktiskt. Vilken fönsterleverantör?
mvh,
//Anders
 
Hej! Givetvis skulle jag angivit tillverkare! Det kommer från Dofab, tillverkat i Skåne och mycket bra att ha att göra med.
 
A anders.gronwald skrev:
Stort tack!
hej

jag hittade till slut en leverantör som hade fönster som önskat, nästan i alla fall. Norlux fönster som jobbar med NORDAN fönster gav möjligheten till de vi alla letar efter med restriktoner att summan av längd och bredd inte fick överstiga 27 dm . Så vi beställde ett 170 cm brett och 100 cm högt.

ha en fin kväll

andy
 
  • Gilla
törved och 1 till
  • Laddar…
Kul att du hittade något! Vi letar också efter en sådan lösning till vår sommarstuga. Har du möjlighet att dela en bild på hur det blev med er lösning?

Andreas Danewid Andreas Danewid skrev:
hej

jag hittade till slut en leverantör som hade fönster som önskat, nästan i alla fall. Norlux fönster som jobbar med NORDAN fönster gav möjligheten till de vi alla letar efter med restriktoner att summan av längd och bredd inte fick överstiga 27 dm . Så vi beställde ett 170 cm brett och 100 cm högt.

ha en fin kväll

andy
 
Tjena
Vi fick det monterat idag, dock väntar jag på hydrauliken så återkommer med bild.
 
  • Gilla
Ricni och 1 till
  • Laddar…
Andreas Danewid Andreas Danewid skrev:
Tjena
Vi fick det monterat idag, dock väntar jag på hydrauliken så återkommer med bild.
Har ni fått upp det ännu, Andreas? Hade varit kul med bild och recension!
 
  • Gilla
Ricni
  • Laddar…
Hej!
Vi letar också någon lösning på detta! Vore toppen att få se bild från Andreas! 🙏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.