Dusch blandare i min badrum läcker vatten.Vet ni om de går att köpa nån reservdel?Lönar det sig att byta del eller ska jag köpa helt ny blandare? Och vet ni vad heter den modellen ?Står bara Vårgårda på den.Bifögar bild på den.Ni får gärna förklara hur ska jag göra,och vart ska jag köpa reservdel?
 
  • Duschblandare monterad på väggen i badrummet med texten "Vårgårda" och en schampoflaska ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
”Alla dagar i veckan” köp ny blandare!
Det finns 2 typer av anslutning, Svensk med 160 mm C-C, samt Europeisk med 150 mm C-C
Det skiljer också var den lekande muttern sitter fast vid, i fästet eller i blandaren.
 
  • Gilla
MRLINDELL och 1 till
  • Laddar…
Tack Leif,då få jag köpa en ny
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Det kan mycket väl vara standard O-ringar som behöver bytas. Den kan absolut vara värd att renovera.
 
  • Gilla
Sladja
  • Laddar…
tack
 
Krilleman
Du har en äldre Gustavsberg, närmare bestämt från Vårgårda Armtur.

står ju till och med på klisterlappen.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Varför byta hela blandaren om det fortfarande går att få tag på delar?
 
A Andy78 skrev:
Varför byta hela blandaren om det fortfarande går att få tag på delar?
Det är snabbt lätt och billigt att köpa en ny blandare och montera den, nedsidan är resursförbrukningen.
 
F fribygg skrev:
Det är snabbt lätt och billigt att köpa en ny blandare och montera den, nedsidan är resursförbrukningen.
Jo det kanske det är om man vet hur man gör.
Men en krankägla kostar inte så mycket.
Det fanns en del tidigare inlägg det kan vara så att det sitter en vanlig krankägla i den blandaren.
 
A Andy78 skrev:
Jo det kanske det är om man vet hur man gör.
Men en krankägla kostar inte så mycket.
Det fanns en del tidigare inlägg det kan vara så att det sitter en vanlig krankägla i den blandaren.
Visst en krankägla är säkert mycket billigare och bättre för miljön.
Sen gäller det att veta vad man ska ha, var man får tag i krankägla och hur man demonterar, rengör och återmonterar.
En ny gustavsbergsblandare kostar 1100kr på bygghandeln och kan monteras på några få minuter av de allra flesta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.