J jonaserik skrev:
Den spis du har nu är riktigt riktigt gammal och fanns nästan som standard på 60 talet fram till 70. Blir lite svårt att hitta som reservdel, kan vara vredet med, ni får kolla. Annars så löser ni på skylten bak på spisen vad det står för spänning 380 V , 380V-N . detta för att se vad för ny spis ni ska köpa och samtidigt se hur kabeln till spisen är kopplad. Med kabeln direkt in i en dosa eller med en större stickpropp. Skulle säga att en ny spis är något att tänka på, då den passerat bäst före datum för lääänge sedan.
Kan tillägga att jag erkänner att jag är en envis, bakåtsträvande tant! Gillar det mesta som är gammalt och använder allt så länge det går!
Edit: tog bort "gammal" i gammal tant. Så gammal är jag inte, annat än mentalt...
 
Redigerat:
Förresten, plattan som inte är ok är den enda med fasta steg, de andra är steglösa, om det har nån betydelse.
 
A
K Kirre2 skrev:
Nej, det är en smalspis.
den är bara helt underbar!
 
A
K Kirre2 skrev:
Förresten, plattan som inte är ok är den enda med fasta steg, de andra är steglösa, om det har nån betydelse.
det kan absolut ha betydelse och mycket svårare att reparera men kan du lossa panelen och titta in tom kanske få till ett foto så finns det nog ideer
 
electroluxaren skrev:
det kan absolut ha betydelse och mycket svårare att reparera men kan du lossa panelen och titta in tom kanske få till ett foto så finns det nog ideer
Men GUD vad jag är oteknisk! Det sitter ju knappar och lampor och grejer där som jag gissar måste bort innan det går att öppna! Jag är rädd att ha sönder nåt. Det får nog vänta tills maken kommer hem om några dagar... Jag klarar mig bra med två plattor så länge.
 
Dra ut spisen och se om höger sida går att lossa.
 
J jonaserik skrev:
Dra ut spisen och se om höger sida går att lossa.
Provar så snart jag är hemma igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.