AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min var totalt ombyggd :) körde även elektronisk gasreglage vilket var helt nytt då :)
Jag hade glömt bort de gamla fartreglagen.. :rofl: jisses vad kassa de var..
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade glömt bort de gamla fartreglagen.. :rofl: jisses vad kassa de var..
Japp helt värdelös var de :)
 
Kyoshos fartreglage med den runda plattan (som bl.a. satt i USA-1) kunde smälta ihop och i värsta fall stack bilen iväg på fullgas. Enda sättet att stoppa den då var att dra ur batteriet.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag gissar att det var för att stabilisera. Kan ju ha med vattentillförseln att göra också. Fastsättningen sker med klämmorna, som träs på den, för dåtidens cyklar obligatoriska lamphållaren, och spändes fast med vingmutter. Tvåledad fjädring med en fjäder i var led.
[bild]
Verkligt fin cykellampa....... ännu då jag var liten på 80-talet låg trasiga karbidlampor och skräpade litet varstans i folks uthus men nu börjar de bli ovanliga.
Är det någon annan än jag som har sparat en karbidlampa som är gjord för inomhusbruk? De blev populära under första världskriget när det var brist på lampolja.
 
Nån som komme rihåg reflexpinnarna på cyklar, brukade va vanligt då jag var liten, men idag är dom en raritet
250px-Ecarteur_velo.jpg
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Nån som komme rihåg reflexpinnarna på cyklar, brukade va vanligt då jag var liten, men idag är dom en raritet
[bild]
stingpinne har jag för mig att man sa
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Retro Winamp musikspelare med knappar och gröna digitala displaynummer på en svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Strontus och 6 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
[bild]
 
  • Älska
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
P
DennisCA DennisCA skrev:
Nån som komme rihåg reflexpinnarna på cyklar, brukade va vanligt då jag var liten, men idag är dom en raritet
[bild]
Jag köpte en sån för mindre än 10 år sen, men det är för kort för att vara användbar på landsvägen utan vägren här i närheten. Helst ska pinnen också vara vass i bortre änden.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
stingpinne har jag för mig att man sa
Ja, herregud vad beskäftig Expressen måste varit på den tiden, det har man också glömt i ett tidevarv då de väl mest utmärker sig för pressetiska övertramp.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ta det lugnt, jag har inte fått min än... Jag minns inte heller.. :crysmile:
Precis som @Dan_Johansson och många andra i "verktygsinköpstråden" har även jag glömt vad jag beställde för gratisprov från Bosch.

Jag informerar dock världen om detta korrekt tråd. ;):crysmile:
 
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Precis som @Dan_Johansson och många andra i "verktygsinköpstråden" har även jag glömt vad jag beställde för gratisprov från Bosch.

Jag informerar dock världen om detta korrekt tråd. ;):crysmile:
:oops:

Imponerande att du kom ihåg den här tråden dock... :geek:
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Undrar om det är samma Vim som idag? Har isåfall glömt det kan användas på händerna. Annonsen är från 1924.

Svartvit annons från 1924 som visar en man som håller i en trasa och en burk med texten VIM, bredvid en radioradioapparat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
P
DennisCA DennisCA skrev:
Undrar om det är samma Vim som idag?
Det är inte samma namn, åtminstone. Numera heter det Cif.
 
Jaså? i Finland heter det Vim fortfarande. Har en sånhär hemma
vim-classic-cream-lemon-500-ml-hankausaine.jpg
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.