Marike
Ja enligt en försäljare på Allente så gör de det. Därför måste jag skaffa parabolabonnemang, lägsta pris 280kr/mån, om jag vill fortsätta titta på svt1 och 2 samt 4. Verkar mycket märkligt, en mellanhand som säljer mig det jag redan köpt.
Skulle vilja ställa frågan till svt men det verkar helt omöjligt att få kontakt med dem. Kanske någon på BH jobbar på svt och kan besvara eller lotsa.
 
A
Marike Marike skrev:
Ja enligt en försäljare på Allente så gör de det. Därför måste jag skaffa parabolabonnemang, lägsta pris 280kr/mån, om jag vill fortsätta titta på svt1 och 2 samt 4. Verkar mycket märkligt, en mellanhand som säljer mig det jag redan köpt.
Skulle vilja ställa frågan till svt men det verkar helt omöjligt att få kontakt med dem. Kanske någon på BH jobbar på svt och kan besvara eller lotsa.
Det var nytt...
Däremot vet jag att allente är ett jävla gissel på att ljuga.. de har samma typer som satt på viasat förut och gapar nu...
Så det är nog mest ett försök att lura på dig ett avtal...
 
Lita aldrig på försäljare, de säger vad som helst för att få dig att köpa något.
 
Marike Marike skrev:
Ja enligt en försäljare på Allente så gör de det. Därför måste jag skaffa parabolabonnemang, lägsta pris 280kr/mån, om jag vill fortsätta titta på svt1 och 2 samt 4. Verkar mycket märkligt, en mellanhand som säljer mig det jag redan köpt.
Skulle vilja ställa frågan till svt men det verkar helt omöjligt att få kontakt med dem. Kanske någon på BH jobbar på svt och kan besvara eller lotsa.


Det stämmer inte, dock så uppgraderar Teracom som skickar ut signalen för svt, tv4 och ett gäng andra kanaler till att enbart visa HD kavlite. Det innebär att du måste ha en digitalbox som klarar det, alternativt en TV med samma funktion. Du kommer också behöva göra en ny kanalsökning då vissa kanaler får ett nytt ID. Men du behöver alltså INTE köpa någon parabol eller dyrt abonnemang för att fortsatt kunna se basutbudet av tv-kanaler.
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Marike
Jo jag anar väl också att det var skitsnack. Samtidigt, i Sverige kan allt hända.
 
L lingonlingon skrev:
Det stämmer inte, dock så uppgraderar Teracom som skickar ut signalen för svt, tv4 och ett gäng andra kanaler till att enbart visa HD kavlite. Det innebär att du måste ha en digitalbox som klarar det, alternativt en TV med samma funktion. Du kommer också behöva göra en ny kanalsökning då vissa kanaler får ett nytt ID. Men du behöver alltså INTE köpa någon parapol eller dyrt abonnemang för att fortsatt kunna se basutbudet av tv-kanaler.
Det är inte ens krav på HD, det handlar bara om att man måste ha stöd för T2 (istället för T) på signalnivån. Svärmors TV-box klarade av detta utan att den har stöd för HD.
 
Marike
L lingonlingon skrev:
Det stämmer inte, dock så uppgraderar Teracom som skickar ut signalen för svt, tv4 och ett gäng andra kanaler till att enbart visa HD kavlite. Det innebär att du måste ha en digitalbox som klarar det, alternativt en TV med samma funktion. Du kommer också behöva göra en ny kanalsökning då vissa kanaler får ett nytt ID. Men du behöver alltså INTE köpa någon parabol eller dyrt abonnemang för att fortsatt kunna se basutbudet av tv-kanaler.
Jo vi tittar på hd tv nu. Ytterligare en anledning till att jag tyckte det verkade tokigt. Alltså att de skulle ta bort något som de just uppgraderat.
 
Telefon, Chromecast, done.
Så behöver du inte oroa dig för nedsläckning.

Parabol 2021 :crysmile:
 
Marike
T TheGame skrev:
Telefon, Chromecast, done.
Så behöver du inte oroa dig för nedsläckning.

Parabol 2021 :crysmile:
Det använder vi också, sa det till honom att då tar jag det via internet istället.
 
  • Gilla
TheGame
  • Laddar…
BirgitS
pacman42 pacman42 skrev:
Det är inte ens krav på HD, det handlar bara om att man måste ha stöd för T2 (istället för T) på signalnivån. Svärmors TV-box klarade av detta utan att den har stöd för HD.
Och MPEG4.

Tittar inte din svärmor på SVT1 och 2?
De sänds efter ändringen bara i HD.

https://www.boxer.se/kundservice/information/kanalflytt
 
BirgitS BirgitS skrev:
Och MPEG4.

Tittar inte din svärmor på SVT1 och 2?
De sänds efter ändringen bara i HD.

[länk]
Då klarar boxen från forntiden av att konvertera till scart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.