Vet inte om detta är rätt avdelning, men jag chansar.

Jag har ett Electrolux frysskåp med ismaskin i dörren. Skåpet står som extrafrys i garaget, så ismaskinen används inte. Nu vill jag vända på dörren, men där är ju el in i dörren, genom gångjärnet antar jag. Måste jag in i någon panel någonstans och koppla loss eller kan jag bara klippa av sladden (under förutsättning att det inte är 230V förstås...)? Går det ens att vända på dörren på ett sådant skåp?

Någon som har någon idé?
 
  • Typskylt på en Husqvarna Electrolux-frys med modell- och produktnummer, volym, energiinformation och tillverkningsland.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har sett det, men det behöver ju inte betyda att det är fysiskt omöjligt. Bara att Electrolux inte vill att man skall rota i det.
 
Tror du kan få bättre svar i Vitvaru delen i forumet. Anmäl ditt egna inlägg och skriv att du vill ha tråden flyttad.
 
Bra idé! Jag gör så.
 
Det hjälpte inte att flytta tråden. Ingen som har någon idé?
 
Troligen är det bara en kontakt som kan dras isär, öppna och kolla. kolla även så dörr/skåp är förbredda så du kan flytta gångjärnen.
 
A
L Lasse-hatten skrev:
Det hjälpte inte att flytta tråden. Ingen som har någon idé?
flytta tråden fler ggr....

Enklast att kolla om den är förberedd för omhängning är att ta bort dispensern och se om det finns fler utgångar för kabel.
förutom detta behöver du sk stängningsbeslag för ny gångjärnssida
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.