Någon som har bilder på hur det ser ut invändigt?
 
Någon som vet vad som ingår som standard, sådär ungefär? Trappa till övervåningen? Gavelfönster uppe? Takkupa?

Måste säga att i vilket fall så är det ett väldigt bra pris.

Smålandsvillans Mariannelund kostar 929 000:- (där jag bor) + 170 000:- för deras torpargrund om man låter dem göra jobbet. Det blir 1,099 000:-. För bara 50 000:- mer får man "Härlig" (om det nu var 1,150 000:- det kostade?) och då får man hus på platta med vattenburen golvvärme och säkert lite andra smågrejer som standard, som är tillval hos Smålandsvillan.
 
Jag har varit i kontakt med dem. Fick deras papper i somras och var jätteentusiastisk! Tills jag såg att de har snålat på isoleringen... Hur dumt som helst! Inte vill man väl bygga ett billigt hus bara för att sedan få betala extra mycket för uppvärmningen i all framtid?!?

Faktum är att jag blev så ledsen att jag inte ens har tagit kontakt med dem för att fråga om husen går att få med villaisolering istället för sommarstugeisolering.
 
Oj, sommarstugeisolering! Vad fult gjort! Hm, jag får fråga dem om det går att få med villaisolering då...

Tack för svaret!
 
Hej Ella!

Jag undrar lite bara vad du menar med "sommarstugeisolering"? Vad jag vet så har Trofast 220 mm isolering i väggarna och 315 mm i vindsbjälklaget. Det är  t om mer än vad Smålandsvillan har (170 mm i vägg, och 270 mm i tak) eller Älvsbyhus (190 mm i väggar och 290 mm i tak). Hur mycket isolering tycker du det ska vara för att anses som "villaisolering"?

/Salibe
 
Efter ytterligare efterdorskningar erkänner jag att jag var lite snabb där ;). Jag vill ha 500 mm i taket och helst 240mm i väggarna. Det är det många tillverkare som har. Dock inga som kommer ens i närheten av priserna på Björklidenhus favoritserie!

Takisoleringen är ju lösull som inte är tänkt att ligga så länge, eftersom övervåningen är inredningsbar. Så när man väl inreder den gör man ju som man vill i taket :).

Så vem vet, jag kanske återkommer till Björklidenhus i alla fall :cool:.
 
Ok, då låter det ju bra ändå! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.