Har en trappa som behöver renoveras och letar efter någon som kan göra det, har insett att "trapprenoveringsföretagen" är lite för pris-fokuserade istället för att bra resultat. För oss är det viktigaste att det blir riktigt bra, och eftersom huset är från 30-talet kändes det som att detta kan vara rätt delforum, även om primär fokus inte måste vara på att det ska vara "original"

Trappen i fråga var klädd i röd/grå-plastmatta när vi köpte huset, den drog jag bort för ett par år sedan, hade från början hoppats på att kunna hårdvaxolja stegen i någon mörkare nyans, men min skicklighet i att ta bort matta räckte inte till för att få stegen i gott skick. Så nu letar jag alternativ för att återställa en pampig trappa från slutet av 30-talet i ett stor funkishus.

En tanke jag haft är steg+sättsteg i ek, helstav och hårdvaxoljat, för att matcha fiskbensparketten i botten plan, kanske köra ett solfjädermönster på viloplanen eller lägga fiskbensparkett där? Men öppen för andra idéer också, samt förslag på företag som kan göra något sådant.


Delvis renoverad trappa med blandning av nakna trästeg och steg med mörkblå och lilaröd plastmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten trätrappa som behöver renovering, med borttagen plastmatta och synliga skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa från 1930-talet med slitna trästeg och mörka handräcken, behöver renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitet trätrappsteg i behov av renovering, med synliga skador och fläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa i renoveringsbehov med borttagna plastytor som avslöjar det råa träet under, från ett 30-talshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Welker
  • Laddar…
Tycker helt klart du ska köra på äkta ek för att materialmatcha båda parketterna. Tror det kan bli riktigt snyggt och pampigt (en riktig ekdröm om du frågar mig :love:)!
För finliret låter det som potentiellt jobb för finsnickare alternativt nåt byggnadsvårdsföretag som kan golvläggning, finns nåt sånt på din ort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.