Hej!

Nu kom äntligen våra nya stolpar från kommunen, färdiga att trä en tross igenom. Men vilka hutlösa priser! 82-120 kronor/meter - jag som behöver 40 meter!

De flesta butiker ligger på ungefär samma pris för hampa eller syntethampa runt 36 mm. Är det någon på forumet som fyndat på något gammalt varv, eller någon lite udda båtaffär?

Repet behöver inte vara mjukt och skönt att hålla i eftersom det endast ska skydda mot att falla ned för ett stup. Det behöver inte vara nytt heller, eftersom det förmodligen blir mörkt ganska fort.

Alternativt om någon vet om det är svårt att snurra ihop ett tjockare snöre av tunnare (som är betydligt billigare), eller...? På Clas Ohlson sålde de något billigare men dessa längder var endast 5 meter långa...och då får man arbetet med att lyckas sätta ihop dem samtidigt som man inte tjänade några stora summor.

Tips? Någon med ett rep över? ;)
 
Mmm...jag såg dem men de ligger på 95 kronor per meter om jag inte vill gå ned till 28 mm....med 36 känns väldigt bra..*blink* Är rädd att det försvinner från vägen sett om det är för tunt...känns som att man snålat. Ska det vara så ska det vara...men billigare..;)
 
Hör efter på Flyinge plantshop. De kan ta hem de storlekar du behöver och jag har för mig att vi fick det till ett billigare pris än vad du skrev ovan.

Flyinge Plantshop
 
Det står inte var du bor, men i Stockholmsområdet kan jag rekommendera Pille Repmakarn på Skeppsholmen. Du kan få stålvajer om du vill... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.