Äter mal, pälsängrar och annat detta material. Skulle vilja täta bakom golvlister i gammalt trähus.
 
Kan inte svara tvärsäkert, men jag har aldrig hört talas om att ngt djur äter lindrev.
 
Karlia
De kan gå på kläder i lin om hudavlagringar och svett finns kvar i det. Annars är lin inte attraktivt för skadedjur.

Pälsängrar är i naturen nyttodjur, de bryter ner animaliska rester, ex i fågelbon. Lindrev ska inte vara attraktivt för dem.
 
Hur är det med möss, gillar dom att bygga bo av tjärat lindrev?
Har lite väl mycket öppningar som skapar gångar för möss. Sen har fd ägare varit väldigt förtjust i fogskum, har ingen aning om hur jag ska få bort detta mellan stockarna utan att behöva plocka ner hela huset.
 
Tätade med lindrev. Fantastiskt material och lätt att arbeta med. Nu drar det inte längs golven längre
 
  • Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Hur är det med möss, gillar dom att bygga bo av tjärat lindrev?
Har jag svårt att tänka mig.
 
Om man nu ska börja med detta drevande, finns det rekommenderade gällande tid på året? Dvs skulle jag kunna göra det när tempen är minus 5-15grader ute? Ska göra det från utsidan först.
 
Den rekommenderade tiden på året är när det är lågsäsong från annat så man har tid att vara grundlig utan att bli stressad. Vid -25 eller kallare vill det bli onödigt kallt om händerna i synnerhet om det blåser och i hällregn blir allting vått och det är ju onödigt. Annars är det bara att dreva när du har tid.
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.