H
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag tycker att det är uppenbart att det både golv och vägg varit utsatta för fukt. Men det går inte att avgöra när, förutom att det inte är alldeles nyligen.
Ok vad ser du som talar för det? Jag har bott här i 6 år och har haft sängen där hela tiden så har inte haft så bra uppsikt över just det området. Ser ingenting i mitt badrum, men det kan ju ha hänt någon inne i väggen. Hur vanligt är det att det kommer underifrån? Bor över en restaurang som haft vattenskada för ett halvår sedan.
 
Kan det vara något med ventilationen? Har du för högt undertryck i lägenheten börjar det sugas in luft lite varstans där det finns håligheter. Dock verkar det konstigt att parketten skulle resa sig.
Uppdatera gärna hur det går!
 
H
E Emmmapemmma skrev:
Kan det vara något med ventilationen? Har du för högt undertryck i lägenheten börjar det sugas in luft lite varstans där det finns håligheter. Dock verkar det konstigt att parketten skulle resa sig.
Uppdatera gärna hur det går!
Det är nu konstaterat att det inte är någon fukt. Föreningen håller på att utreda lukten. Nu vill jag göra det jag kan för att täta hemma, vilket de sagt är okej. Jag är inte händig själv så tänkte anlita någon som hjälper mig med detta. Kontaktar man snickare eller finns det några som är experter just på fogning? Vad ska jag be dem göra, vad tror ni blir bäst?

Tacksam för alla råd jag kan få.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.