T
Jag ska köpa mig en ny dyckertpistol. Eftersom jag har både Makitabatterier och Dewaltbatterier så blir det naturligt att det blir någon av de märkena.
Jag har tittat på Makita DBN500 och Dewalt DCN680. Dom är ganska likvärdiga i både pris och prestanda.

Någon som testat dem och kan rekommendera eller avråda från någon specifik?
Blå och svart Makita dyckertpistol utan synligt batteri, modell DBN500, isolerad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul och svart Dewalt DCN680 dyckertpistol med 18V XR-batteri, borstlös motor och magasin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Makitan ser smidigare ut, lättare att komma åt med nära kanter / innerhörn. Ingen erfarenhet men en reflektion av bilderna :thinking:
 
DW är väl point, wait and shoot? Tror Makitan kan vara point n shoot?
 
Rickard.
Makitan är också vad jag skulle beskriva som point, wait and shoot men helt ärligt så är det helt ovesäntligt för denna typ av verktyg (min åsikt).

Jag tycker makitan är svår att ställa in perfekt och man behöver köpa till nosskydd för lister och sånt men jag vet inte om det skiljer nått från dewalten.

Åk nånstans där dom har båda och ta med den du får bäst magkänsla för hem är mitt tips. Alternativ 2 är att du bara köper den som är billigare ;)
 
Redigerat:
T
Hastigheten är inte prio. Mer funktionalitet och pålitlighet.
 
LoweW
Jag har bara bra erfarenheter från min DBN500 bortsett från att den kan bli lite tung efter ett tag men det säger kanske mer om mig än om den :sweat:
 
Går DCN680 ens att få tag på?
Jag bokade en efter semestern och senaste leveransbesked jag fått är v4 2022.
 
T
T Ejmelie skrev:
Står att den skickas inom några dagar om man beställer.

[länk]
Kan ju dubbelkolla där men högst osäkert att det är sant. De har alltid haft ett framtida datum sedan jag beställde på Hornbach, kollade dem samtidigt och på den tiden hade de också några dagar vilket även Hornbach hade och har svårt att tro att de har gräddfil till dewalt.
 
T
Det blev Dewalten. Mest för att jag hittade en ny oanvänd på begagnademarknaden :)

Ny Dewalt spikpistol framför sin kartong på en bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stefan N och 2 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Det blev Dewalten. Mest för att jag hittade en ny oanvänd på begagnademarknaden :)

[bild]
Är du nöjd med köpet? Jag är i precis samma sits som dig har både Dewalt och Makitabatterier och har svårt att bestämma mig..
 
T
V Västgötarna skrev:
Är du nöjd med köpet? Jag är i precis samma sits som dig har både Dewalt och Makitabatterier och har svårt att bestämma mig..
Jag är jättenöjd med både spik och dyckertpistolen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.