Jag behöver ha en tröskel som är max 2 cm hög så att min robot damsugare kan gå över utan problem.

Hur hade ni löst det? Det är ingen nivåskillnad mellan dom här golven men på en annan plats är det va 1,5 cm höjdskillnad.


Tack på förhand
 
  • Låg trätröskel mellan två olika golvtyper utan nivåskillnad, lämplig för robotdammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel som är runt 2 cm hög mellan två trägolv för att tillåta passage av en robotdammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet du med säkerhet att dammsugaren inte klarar den där tröskeln?
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vet du med säkerhet att dammsugaren inte klarar den där tröskeln?
Ja 100% säker, ifrån andra håller där det är lägre först så klarar den 'trapp steget' men inte från andra hållet
 
I lägenheten hade jag samma problem.
La dit en list så att det blev lite trappstegseffekt.
 
M Mortsken skrev:
I lägenheten hade jag samma problem.
La dit en list så att det blev lite trappstegseffekt.
Skulle jag kunna vara jobbig och fråga efter en bild på resultatet?
 
Ah, jag förstår. Jag har en Roborock 5max (eller vad den heter, redan glömt...) och den klarar såna där trösklar, men velar den in i tvättstugan kommer den inte ut igen. :crysmile: Just tröskeln på bilden kan du kanske bara ta bort och ersätta med en tunn "tröskel". Dock blir det ju en liten glipa på nedersidan "dörrkarmen".
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
L lixenstrand skrev:
Skulle jag kunna vara jobbig och fråga efter en bild på resultatet?
Har ingen bild, och har flyttat från lägenheten.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ah, jag förstår. Jag har en Roborock 5max (eller vad den heter, redan glömt...) och den klarar såna där trösklar, men velar den in i tvättstugan kommer den inte ut igen. :crysmile: Just tröskeln på bilden kan du kanske bara ta bort och ersätta med en tunn "tröskel". Dock blir det ju en liten glipa på nedersidan "dörrkarmen".
Jag löste det så här, orkade inte riva bort hela tröskeln
 
  • Person står framför tröskel mellan två rum med olika golv, verktyg och robotdammsugare på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men har du också en sån dammsugare som jag har? Då är jag förvånad att den inte klarar den vanliga tröskeln. Roborock S5 Max heter min. :seenoevil:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Men har du också en sån dammsugare som jag har? Då är jag förvånad att den inte klarar den vanliga tröskeln.
Det är en 4a, och den ska klara att gå över 2 cm enligt internet men den högsta delen på min tröskel är ca 2.2 cm
 
  • Ledsen
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.