1. sugen på att renovera sönder mitt badrum frågan har säkert kommit upp 100 gånger men jag funderar på vad matrialkostnaderna för ett badrum på 2x1.8 meter blir om man vill kakla, sätta in en svängdörrsdusch, ha fräscha blandare & någon tuff tvättanorning. min kompis säger 20-30 tusen men blir tveksam när jag kollar runt här på forumet.

2. annars funderar jag på att köpa en sånhär & sätta upp i ena hörnet utav lägenheten & dra fram massa feta kuddar framför. drift kostnaderna för en sådan är ungefär 100kr i timman va? jag hitta något medel på någon sida, är det något att rekomendera eller är det bara fett onödigt.
3. i andra delen av vardagsrummet funderar jag på att köpa den här soffan & det här låga soffbordet till. som står på en grå lurvmatta.


vill hitta en fin mediamöbel att ha under en upphängd plasmatv, jag har ljusgråa väggar & mörkt valnötsgolv +att jag vill ha något trevligt att ha lite tända ljus på. (såg på design: simon & thomas där dom hade 2 runda svarta pelare med ljus på det var rätt fett)

några tips eller något kanske? kanske inte grå soffa & grå matta?
 
Grohe duschblandare med takstril
och grohe tvättställsblandrare sen va den
budgeten slut ;)

Mvh Putte
 
fast det är snyggare med fyrkantsformade rör om man kan säga så.
 
Får väl lägga på mer på budgeten ;)

Mvh Putte
 
vad skulle du tippa på att det går på?
 
Inte en blekaste är bara slav under chefen ;).
Beror helt på hur mycket Du gör själv.
River Du ut allt?
Köper Du kakel/klinker själv?
Inredning själv?

Mvh Putte
 
om allt görs själv, enbart matrialkostnader.
 
Då blir säkerligen den dyra biten Inredningen.
Skulle säkert funka med runt 20 tusen.
Har Du rena betongväggar?
Beror lite på vad Du har för ytor.

Mvh Putte
 
jag har betongväggar ja fast det ligger en nätväv på väggen just nu men det är ju lätt fixat. rummet är 2x1,5 meter & det är väl 3.20 högt iof... det dyra är jobbet alltså?
 
Det beror ju lite på.
Kräver inte underlaget mycket
jobb så behöver inte det bli så dyrt.
Blir ju tätskikt och ev spackling på golv
allt beroende på förutsättningar.
Kakel finns ju i all olika pris klasser.

Många faktorer som avgör.

Mvh Putte
 
Mmm...jag renoverade badrum på 2,7 m2 och det gick på 25000:-. Då hittade vi iofs fantastiskt pris på svängdörr på Silvan (1200:- tror jag det var), men snålade inte på blandare (1000:), kommod (5000:) och badrumsskåp (1500:) från Ifö.

Dessutom har vi en gigantspegel på ena väggen (1,5* 1,2m) och en massa fina lampor. Vi byggde upp nya väggar (förstorade) och satte nytt tak. Mycket fick att få in i dessa pengar. Det handlar om att leta priser i god tid - Badrumsmöbler på Sigro.se, prispressade duschhörnor och toaletter, primer och Tätningsskikt från Biltema (samma som de dyrare märkena men de har tryckt Biltema på etiketten).

Vi valde även ett relativt dyrt kakel (4-500/m2) och det går ändå åt ca 15 m2 på ett så litet badrum. Men som sagt...leta extrapriser, det lönar sig om man ska få ut maximalt av sina slantar.
 
Har hört att man kan klä insidan av ett badrum med Luxelementskivor och på så vis slippa ta ner hela kaklingen och göra om fuktspärren. Skivorna finns i storlekar som gipsskivor ungefär och det finns även golvskivor. Vidare har de satser för konmoder, duschhörn och inbyggnadskar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.