BengtH.. är du från Finland?
Jag var en gång i Finland, då i Helsinki. Rätt tråkigt och kallt som fasen. Hade det varit bättre att åka till typ Åbo eller finns det bättre ställen? Finns det fjäll som typ Sälen eller Åre för skidåkning?
Jag var en gång i Finland, då i Helsinki. Rätt tråkigt och kallt som fasen. Hade det varit bättre att åka till typ Åbo eller finns det bättre ställen? Finns det fjäll som typ Sälen eller Åre för skidåkning?
Kyllä, det är jag. Alltid bott i Helsingforsregionen, flyttade några år sedan "ut på landet" ca 70 km väster om H:fors, nästan mitt emellan Åbo och H:fors. Båda städerna har utvecklats enormt de senaste åren, Åbo har en personlig och sympatisk prägel, skulle idag välja Åbo av de två. Men naturligtvis smaksak, beroende ålder, familjesitution etc.raveper skrev:
Är själv ingen skidare men de finska skidorterna är väl rätt mer norrut än Sälen och Åre, vilka är populära också bland skidarna i södra Finland. Kolla t.ex. platser som Levi, Saariselkä och Äkäslompolo så får du en bild av möjligheterna i Finland