Lagt mitt första golv nu och stötte såklart på mest patrull vid elementrören som dessutom var på olika avstånd från väggen.

I vart fall så tänkte jag lägga några snygga manchetter i trä vid elementrören men går det på något sätt att fina till snitten med någon fog eller dylikt? Eller skulle jag helt enkelt gjort skarpare snitt med smalare blad från början?

Golv med ojämna utskärningar kring två vita elementrör nära en vägg, i behov av finare finish.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Snyggast blir det om man lägger rören mitt i en skarv på kortänden. Prova det nästa gång.
 
Ovan fungerar givetvis inte alltid...
 
Hej
Nu är det lite sent… men till en annan gång, Man sned-sågar ut kilar, som en kon. I ditt fall 2 st, en för vardera rör.
Tex. Med ett bågfil / bågfils blad. (Tunt blad, så inte mycket material försvinner) sen är det bara att lägga tillbaka kilen på insidan med trälim.

Nu i ditt fall hade jag tagit pl400 för att få rätt höjd på den bit du sågat ut sen finns det golv lagnings kitt i någorlunda rätt färg. Typ en fog.
O såklart machetter till rören,
Lycka till…
 
Om det är ditt första golv så har du gjort det okej! Bilden är tagen på väldigt nära håll.

Har du planer på att lägga fler golv kan du alltid investera i en golvlagningssats från kährs.
Den kostar lite men är guld värd, inte bara när det gäller genomföringar men även när barnen (och vuxna) springer runt och orsakar alla slags märken på golv.

Ser ut som att golvet ligger längsmed på bilden och då är det knepigt att få en fin ursågning och samtidigt få in golvet, så en lagningssats och en rosett på så blir det kanon!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.