Nyligen fällt äldre större körsbärsträd bortskänkes i Tungelsta som snickar/svarv eller ved……

Jag kan lasta upp på släp eller flak

Man kan ta så mycket eller lite man vill ;)
 
Redigerat:
Nedkapade grenar och trädstockar med lövmossa på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hög av avverkade och kapade trädgrenar och stockar på en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kör du ner det till halmstad när du lastat det så är jag aspirant ;)
 
Precis tippat ur det :p
Hamnar ”tyvärr” på majbrasan om ingen tar reda på det……
Kan iofs. spara undan om intresse finns ;)
 
C
T Taxture skrev:
Hamnar ”tyvärr” på majbrasan om ingen tar reda på det……
Sex månader till maj, så gott om tid att bestämma sig då :rofl:
 
Fast väntar man så länge får man försöka rota fram det själv…….. brukar bli runt 100 kubikmeter innan den tänds……
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Klart intressant. Jag tänkte börja testa att klyva och torka fram eget snickerivirke. Det blir ju inte några långa reglar ur den högen, men av kortare och tunnare plankor kan man både göra små saker av och träna torkning med.

Kom just på att mitt släp är utlånat, men så snart jag får besked om det hör jag av mig. I så fall tar jag de tjockaste och rakaste i högen om det är ok.
 
Hep Hep skrev:
Klart intressant. Jag tänkte börja testa att klyva och torka fram eget snickerivirke. Det blir ju inte några långa reglar ur den högen, men av kortare och tunnare plankor kan man både göra små saker av och träna torkning med.

Kom just på att mitt släp är utlånat, men så snart jag får besked om det hör jag av mig. I så fall tar jag de tjockaste och rakaste i högen om det är ok.
Om du ska bygga några karmstolar i framtiden så plocka på några som är böjda med ;)

Eller om man vill slöjda.. klykor är riktigt bra för slevar.
 
Jag har ett par liknande körsbärsträd här, men de ska inte ner förrän om några år.

Nu har jag hittat ett släp och är redo att komma och hämta rätt mycket. Virke till mig och ved till släpägaren. Jag PM’ar.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Kör du ner det till halmstad när du lastat det så är jag aspirant ;)
Då får du städa först ;)
 
Nedfallna trädgrenar och stubbar på skogsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns några bitar kvar om nån mer är intresserad :D
 
Finns en björkstock också…….40-50cm i diameter strax över 3meter lång Stor björkstock på marken, cirka 40-50cm i diameter och lite över 3 meter lång, omgiven av skogsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.