Hej,
Vi har fått några bruna fläckar på vår pool-liner. De går inte att skrubba bort med en borste.
Vi har varit i kontakt med vår leverantör som säger att "vi har haft otur" och en annan firma "som aldrig sett något liknande på en 4 månader gammal pool".

Först pratades det om att det var armeringsjärn som stack upp. Det kunde vi snabbt dementera med att visa bilder på hur plattan såg ut. Det föreslogs även av leverantören att tömma poolen och testa med olika metoder men det är inte säkert att det löser problemet...och då måste vi beställa nytt vatten till en stor kostnad.

Det märkliga är att fläckarna är på jämna avstånd, symmetriska. Känns inte rimligt att löv eller ph-reaktioner hamnar i så "fina" mönster.

Ett annat förslag var att det kan vara ett tryck (logga eller liknande) på baksidan av linerna som börjat blöda igenom. De kanske använt fel färg eller annan mänsklig faktor i produktionen.

Någon som vet något eller varit med om liknande?
 
  • IMG_0836.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Brunt brukar vara rostutfällning från något, behövs inte mer än små fragment för att bli brunt, en av ungarna tappade ett hårspänne och tog inte upp det, brunt blev det och går inte bort.
 
J jonaserik skrev:
Brunt brukar vara rostutfällning från något, behövs inte mer än små fragment för att bli brunt, en av ungarna tappade ett hårspänne och tog inte upp det, brunt blev det och går inte bort.
Jag var också inne på det. Men det är ju ca 9 st såna fläckar och så många hårspännen i så fina mönster har min dotter inte tappat tror jag. Känns som det är något annat men kan inte förstå vad.

Poolleverantören är helt ovillig att hjälpa till.
 
Vi har ju ett pooltak Leia. Det kom färdigmonterat. Kan det vara att metallspån från pooltaket ramlat ner och lagt sig på botten?
 
Taket är väl nån form av aluminium?
 
Ja, precis, det är det. Men att det helt plötsligt uppstår fläckar...?

Kanske att det ramlat ner flisor efter kraftig blåst som vi hade tidigare i oktober?
 
Ett tips Gå in på poolforum och fråga, där är det många med pooler.
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ett tips Gå in på poolforum och fråga, där är det många med pooler.
Jo, jag har gjort det också, men slängde även ut en fråga här i detta underforum som handlar om pool misstänker jag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.