När man väntar sig närmast dubbel kostnad blir man glad över motsatsen.Gällde inkoppling av ny kökspanna mot acctank som krävde viss modifiering av befintliga rör och lite kringjobb med avluftning.Jag tycker kostnaden var låg och att allt var föredömligt specat.
 
  • Faktura med detaljerad kostnadsuppställning för inkoppling av kökspanna och rörarbeten, inklusive ROT-avdrag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mrsnhp och 12 till
  • Laddar…
Fick en liknande faktura för ett tag sedan (fast mindre belopp). Hantverkaren skulle fräsa upp en aluminiumdörr och montera ett handtag. Första kommentaren jag fick var i stil med
”au nää, en sån j*vla dörr, detta kommer ta tid!”

Tog typ 45 minuter. Fakturan var på en timme plus framkörning och minimalt med arbetsmaterial. Inte vad jag hade förväntat mig :surprised:(y):)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Detta blir nog en av BH's kortaste trådar ;)
 
  • Haha
  • Gilla
sagan1 och 8 till
  • Laddar…
R
S sagan1 skrev:
När man väntar sig närmast dubbel kostnad blir man glad över motsatsen.Gällde inkoppling av ny kökspanna mot acctank som krävde viss modifiering av befintliga rör och lite kringjobb med avluftning.Jag tycker kostnaden var låg och att allt var föredömligt specat.
Om du själv är nöjd så tummen upp...
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Mikael_L
Jag orkar inte leta reda på fakturan och ta bild.
Men grävarens faktura vart jag nöjd med. Exakt på den tid han tillbringat här (möjligen t.o.m något lite mindre), inget extra påslag förutom den i förväg annonserade etableringskostnaden.
Sen blev det otroligt mycket arbete utfört på de timmarna, men det blir det nog som regel alltid när det är grävmaskiner i farten, om de inte rattas av en nybörjare.

Jag hade absolut inte väntat mig en enda krona billigare, och hade inte protesterat mot lite mer.
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Jag fick en ny väg byggd till stugan. När jag pratade med grävaren uppskattade han kostnaden till 15-2000 beroende på hur marken ser ut.
Sen fick jag en faktura på 7500.
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Vi grävde nytt avlopp i sommarstugan i våras. Helt ny trekammarbrunn och infiltration plus demontering av den gamla betongtanken och förläggning av dränrör på framsidan. Vi har i och för sig ideala markförhållanden (över tre meter sand helt utan sten), men hela anläggningen fick läggas djupare än planerat. Jag räknade med lite över 100 000 och fick en faktura på 78 372.
 
  • Gilla
sagan1 och 1 till
  • Laddar…
S Stefansod68 skrev:
Jag fick en ny väg byggd till stugan. När jag pratade med grävaren uppskattade han kostnaden till 15-2000 beroende på hur marken ser ut.
Sen fick jag en faktura på 7500.
Du menar 15-20000? :)
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Förra året ville jag ha ny elmatning och central till garaget och hade två firmor ute som lämnade pris. Båda uppskattade det till ca 20 000:-. Valde den firman jag brukar anlita och de fixade detta när jag var på jobbet.

Elektrikern ringde när han var klar och meddelade att det gått mycket smidigare och snabbare än förväntat och fakturan landade på 12 000:- istället. De hade lätt kunnat ta de 20 000:- som uppskattades eftersom jag inte var hemma och kunde kontrollera någonting men istället var de ärliga.

Kommer de få göra mer jobb hos mig? Självklart!
 
  • Gilla
sagan1 och 2 till
  • Laddar…
@
S sagan1 skrev:
När man väntar sig närmast dubbel kostnad blir man glad över motsatsen.Gällde inkoppling av ny kökspanna mot acctank som krävde viss modifiering av befintliga rör och lite kringjobb med avluftning.Jag tycker kostnaden var låg och att allt var föredömligt specat.
Va inte orolig.... Detta är nog bara faktura 1 av 10 :rofl:
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Härligt när det blir åt det hållet!

Vi drog om all el innan inflyttning förra året. När elektrikerna började rota i väggarna upptäckte vi att många av ytterväggarna är utreglade och tilläggsisolerade på insidan. Elen gick kors och tvärs mellan den gamla och den nya innerväggen, dragen med eller utan elrör genom isoleringen. Jobbet tog nästan en vecka längre än beräknat (och en del väggar såg ut som schweizerost efteråt).

Inte det minsta klagomål från elektrikerna och dom fakturerade enligt offert (fast pris)
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
J john.h skrev:
Du menar 15-20000? :)
Givetvis. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.