Hej!
Jag såg en liten annons, villa med oinredd ovanvåning, platta på mark, kaklat badrum; 1 150 000, och blev jättenyfiken. Nu har jag ringt Björklidenhus och talat med växeln två gånger och sedan mailat två gånger, utan respons.
Och nu har de semesterstängt. Suck!
Jag är fortfarande nyfiken. Är det någon som har en planlösning och/el som vet något mer?
vänlig hälsning nyfikna fiddeli
 
Verkar ju väldigt intressant!
men jag hittar inte husritningarna på deras hemsida....
hör gärna av om du får veta något mer om huset!!

Therese
 
Hör gärna av er till mig också om ni hör något :)

Jag och min sambo är ute efter hus för ca 1,3 och detta verkar ju toppen....
 
Planlösningarna finns ju på deras hemsida. Om man klickar in på olika hus så finns planlösningen ängre ner på sidan.
 
Har inte papprena med mig men jag kan säga att kvaliten är ganska bra för att va ett budgethus. Dock så är det ju alltid så att man får vad man betalar för. Man kan inte ändra någonting i planlösningen och övervåningen är oinredd.
De ska bygga ett Villa Trofast i Sundby i Stockholm på Herdevägen 7, gå in på Hemnet så kan ni se planlösning leveransbeskrivning m.m.

 
Hej

Villa Trofast är att jämföra med Smålandsvillan, förutom att man i priset får platta på mark med golvvärme, kaklat badrum samt råspont under takpannorna. Priset är på nyckelfärdigt hus i standardutförande. exkl tomt och byggherrekostnader. Ett hus med bra kvalitet, men med begränsade valmöjligheter för att hålla priset nere.
Det finns lite olika husmodeller. Serien heter Villa Favorit, och Trofast är en av planlösningarna.

Man kan även köpa till leveranspaket för färdig övervåning.

/Sarah


 
Salibe skrev:
Hej

Villa Trofast är att jämföra med Smålandsvillan, förutom att man i priset får platta på mark med golvvärme, kaklat badrum samt råspont under takpannorna. Priset är på nyckelfärdigt hus i standardutförande. exkl tomt och byggherrekostnader. Ett hus med bra kvalitet, men med begränsade valmöjligheter för att hålla priset nere.
Det finns lite olika husmodeller. Serien heter Villa Favorit, och Trofast är en av planlösningarna.

Man kan även köpa till leveranspaket för färdig övervåning.

/Sarah

Verkar vara ett ganska prisvärt hus. Ett + är att dom har råspont under takpannorna mer rejält i stället för masonit som många har. Kan nog bli en konkurent till LB-Hus åxo Påminner om om ä-hus ungefär likvärdig planlösning :)
 
hej och tack för alla svar!
Deras hemsida måste ha ändrats helt nyss ... Den varianten som heter härlig tycker jag verkar jättetrevlig. Men tyvärr inget som fungerar för oss ... :-/
mvh fiddeli
 
Jag hittar dem inte på hemsidan... Är jag dum (retorisk fråga, ni ska inte svara ;))? Dock tänkte jag logiskt och letade mig på så vis fram till dem, men hur är det meningen att man ska komma till dessa hus?

Jag gillar också Härlig :). Undar just hur mycket man får lägga till för att få det som man vill ha det? Ja, det tål att tänkas på!

Annars är min klara favorit http://www.bjorklidenhus.se/stromsang1.htm. Oh så läckert!
 
hej! vi har vart på en visning av villa trofast o har efter mycket om o men fått ritningar o prisuppgifter. men dom verkar va lite tröga i starten men jätte trevliga.
vi har bestämmt oss för att bygga med dom! så ring på o tjata efter semsetern!!! :)
 
Stämmer det att priset bara är 1 150 000 inkl platta på mark ??? i så fall är ju detta ett mycket bra pris
 
Det stämmer... :)
 
Har dom något visnings hus som man kan titta på ???
 
Hej igen!

Kontakta Björklidenhus så kan de ordna med en visning. Det finns några olika ställen att välja mellan.

Björklidenhus 0171-47 10 40

/Sarah
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.