Hej. Sitter som ordförande i en BRF.
Vi tittar på att installera några laddboxar (22kw) i vår BRF.
Då effektavgiften blivit större än tidigare vill vi att de olika användare ska kunna välja olika laddeffekt, vi vill inte att det ska vara begränsat till laddbox utan ligga på användare.
På det sättet kan vi ha olika månadskostnader beroende på vilken effekt man vill ha.

Nu till frågan. Finns det någon leverantör som erbjuder detta?

Mvh
 
Jag tycker det är fel sätt att tänka, man ska nog inte enligt mig i alla fall ha så stor valfrihet i en förening då det blir dyrt och tekniskt/administrativ krångligt. 22 kW är ju galet mycket för destinationsladdning och få bilar som ens kan ta emot. Jag har 4 kW i min laddbox i föreningens garage och det räcker alldeles utmärkt.

Har ni någon säljare i föreningen som kör typ 40 mil om dagen varje dag skulle ni kunna ha någon 11 kW-box som ligger utanför lastbalanseringen av de övriga boxarna och som ni tar mer betalt för.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Kolla på denna.

Om jag tolkar det rätt gör dom exakt det du efterfrågar. Börjar på drygt 30 min.

 
C CarpenterDave3317 skrev:
Hej. Sitter som ordförande i en BRF.
Vi tittar på att installera några laddboxar (22kw) i vår BRF.
Då effektavgiften blivit större än tidigare vill vi att de olika användare ska kunna välja olika laddeffekt, vi vill inte att det ska vara begränsat till laddbox utan ligga på användare.
På det sättet kan vi ha olika månadskostnader beroende på vilken effekt man vill ha.

Nu till frågan. Finns det någon leverantör som erbjuder detta?

Mvh
Kolla in Terrawattcharging https://terrawattcharging.com/terrawatt-pay
Verkar ha helhetslösningar för brf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.