Var köper man resorcinol lim för båtbyggeri?
Till exempel Aerodux 185 eller DAP woodweld Resorcinol.

Savontech som importerar Aerodux i Sverige säljer inga mindre förpackningar än 26 kilo och det är för mycket eftersom limmet gamlas bort på några år. Jag har inte hittat någon importör i Finland.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Amazon är ett ställe som jag undviker så långt det går på grund av deras politik att dumpa löner och anställningsförhållanden i hela världen.

Den tyska sidan skall jag absolut titta närmare på. Tack!
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Möjligt det går att köpa via segelflygklubbar… läste det snabbt i nån sökning men inte hittat tillbaka, fann även några engelska båtsidor som verkar ha mindre förpackningar.
Kan lägga upp fler länkar här om du vill?
 
Gärna!
 
A
Det är ett gissel nuförtiden. Måste du ha ett fogfyllande lim? D4:a limmerna med härdare är ju riktigt bra, även faktiskt nga av de utan härdare. Men de är sjukt blaskiga att hållas med, man tappar ju humöret efter ca 5 min
 
Tack skall du ha Taxture!!!!
Jag skall försöka få det beställt från någon av de tyska sidorna så slipper jag krångel med import till EU och fastkörda transporter ute i världen.


mowatom skrev:
Det är ett gissel nuförtiden. Måste du ha ett fogfyllande lim? D4:a limmerna med härdare är ju riktigt bra, även faktiskt nga av de utan härdare. Men de är sjukt blaskiga att hållas med, man tappar ju humöret efter ca 5 min
Så väldigt fogfyllande behöver det inte vara. Det handlar om två hyvlade ytor mot varandra.
Däremot så har jag behov av lägre härdningstemperatur och mindre fuktkänslighet än epoxy. Enligt två pensionärsgubbar som båda har byggt båtar den ena på heltid och den andre som extraknäck så är resorcinol betydligt mindre känsligt.
Jag behöver också ett lim som tål kokning så jag kan basa och böja delar efter limning.
Dessutom skall det fungera på ek. Epoxyfogar i ek har fått litet dåligt rykte.
 
H heimlaga skrev:
Amazon är ett ställe som jag undviker så långt det går på grund av deras politik att dumpa löner och anställningsförhållanden i hela världen.

Den tyska sidan skall jag absolut titta närmare på. Tack!
Död åt amazon säger jag
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Funkar det inte från Tyskland verkar det gå att hitta i Italien eller Frankrike…….
Då får du återkomma ska jag jaga fram fler länkar……. Dom sidorna var inte kristallklara och lite språkproblem……. :cool:
 
Vi beställde från Siebert Aero. Hoppas burkarna kommer fram i rimlig tid.

Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.