Jag inbillar mig att de flesta som skriver i denna tråd och speciellt de som tycker 30 minuters avlastningstid är helt orimligt kommer från Stockholm.

Även grannen är ju tydlig Stockholm.

Jag, Mig, Själv, Min etc... Ja fy fan en riktig jävla Stockholmstråd jag borde ignorerat för länge sedan.

/ATW
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
A ArneTW skrev:
Jag inbillar mig att de flesta som skriver i denna tråd och speciellt de som tycker 30 minuters avlastningstid är helt orimligt kommer från Stockholm.

Även grannen är ju tydlig Stockholm.

Jag, Mig, Själv, Min etc... Ja fy fan en riktig jävla Stockholmstråd jag borde ignorerat för länge sedan.

/ATW
Men sluta vara så fördomsfull, jävla tönt. Då kan jag ju motsatsvis påstå att du är en trött gubbe i hängselbyxor som tycker att det är ok att skattefuska ihop en skoter och en bastu, som hatar vargar av ingen anledning alls förutom att det är ballt i bygden och som tycker att bidrag är en rimlig inkomstkälla så länge det är du själv som får dem och ingen annan (särskilt inte en sån där konstig invandrare).
 
  • Gilla
  • Haha
Citrona och 8 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Men sluta vara så fördomsfull, jävla tönt. Då kan jag ju motsatsvis påstå att du är en trött gubbe i hängselbyxor som tycker att det är ok att skattefuska ihop en skoter och en bastu, som hatar vargar av ingen anledning alls förutom att det är ballt i bygden och som tycker att bidrag är en rimlig inkomstkälla så länge det är du själv som får dem och ingen annan (särskilt inte en sån där konstig invandrare).
Fast du dementerade int och skruv tog det, så det är nog mest fjantar från människobyn som får psykbryt om inte allt är vitt o någon inte kammat gräsmattan och råkar klippa den på lördagar:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Jag inbillar mig att de flesta som skriver i denna tråd och speciellt de som tycker 30 minuters avlastningstid är helt orimligt kommer från Stockholm.

Även grannen är ju tydlig Stockholm.

Jag, Mig, Själv, Min etc... Ja fy fan en riktig jävla Stockholmstråd jag borde ignorerat för länge sedan.

/ATW
Är grannen Stockholmare om TS bor i Göteborgs kommun (se TS trådstart)?
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Det är väl tingsrätten som avgör vad som är onödigt?

Trafikförordningen:

Stannande och parkering
[bild]47 § Ett fordon får inte stannas eller parkeras

  1. på en sådan plats eller på ett sådant sätt att fara uppstår eller trafiken onödigtvis hindras eller störs,
  2. i en korsning med järnväg eller spårväg, eller
  3. på ett sådant sätt att vägmärken eller trafiksignaler skyms.
[länk]
Då är det alltså en bedömningssport
 
P Pin skrev:
Är grannen Stockholmare om TS bor i Göteborgs kommun (se TS trådstart)?
Det måste vara TS som är utflyttad Stockholmare.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
K kortis skrev:
Fast du dementerade int och skruv tog det, så det är nog mest fjantar från människobyn som får psykbryt om inte allt är vitt o någon inte kammat gräsmattan och råkar klippa den på lördagar:rofl:
Vitt? Häng med lite tack. Det blir spänstigare förolämpningar då.
 
Förstår mig inte på dessa folk som ska bygga och börja sin relation till grannarna med en massa tjafs och bråk. Ut i skogen istället då.
Jävla folk alltså
 
  • Gilla
  • Haha
kortis och 1 till
  • Laddar…
Det är ju så, när det kommer leveranser så kommer de "mellan 09:00 och 17:00 " och leveransföretagen vägrar att vara mer specifika än så. Har du aldrig beställt något stort hem? Att bli inparkerad i 30 minuter medan de lastar av kan ju inte vara hela världen. Skulle det nu hända en olycka på dagis och det måste hämtas fort går det säkert att lösa där och då.
Grannen kommer ju inte att hålla på och bygga i all evighet, han blir snart klar och du lär då vara den enda grannen han inte bjuder på invigningsfesten. Jag föreslår att du taggar ner lite och går och bjuder på en byggbärs.

A AggeP skrev:
Det är precis detta vi efterfrågat, att få information så vi kan planera och parkera vår bil på annan plats de dagar leveranser ska ske. Grannen rycker på axlarna åt detta och menar att han inte vet när leveranserna ska komma (ändå är han på plats när de kommer). Jag tycker det är bortom respektlöst och vi har inte varit annat än pragmatiska och förstående. Men att vi inte ska kunna komma ut med bilen för att hämta på förskolan eller om något barn blir sjukt är inte OK. Jag undrar alltså nu vad jag har för rättigheter och vart jag vänder mig när grannen inte går att prata med.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Vilket påhopp. Jag tycker det är helt orimligt att gnälla över 30 minuters avlastningstid. Och jag är Stockholmare. Chilla lite va.

A ArneTW skrev:
Jag inbillar mig att de flesta som skriver i denna tråd och speciellt de som tycker 30 minuters avlastningstid är helt orimligt kommer från Stockholm.

Även grannen är ju tydlig Stockholm.

Jag, Mig, Själv, Min etc... Ja fy fan en riktig jävla Stockholmstråd jag borde ignorerat för länge sedan.

/ATW
 
  • Haha
Festlund
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Det är väl tingsrätten som avgör vad som är onödigt?

Trafikförordningen:

Stannande och parkering
[bild]47 § Ett fordon får inte stannas eller parkeras

  1. på en sådan plats eller på ett sådant sätt att fara uppstår eller trafiken onödigtvis hindras eller störs,
  2. i en korsning med järnväg eller spårväg, eller
  3. på ett sådant sätt att vägmärken eller trafiksignaler skyms.
[länk]
Enligt TS (inlägg 12) sker stannandet i en t-korsning så nödvändigheten behöver inte bedömas enligt 47 §.
 
P
Ni kan egentligen släppa hela "onödigt" diskutionen då det egentligen kvittar då det är en uppenbar skillnad jurdiskt i parkerat fordon och där det är uppenbart som i detta fall det handlar om i och urlastning och det är folk vid fordonet som håller på med denna i och ur lastning.
Caset för att få stå där är mycket starkare vid i och ur lastning och det är knappast tydligt troligt att bryta mot denna med ända upp till en halvtimmes urlastning med kranbil och liknande då det ju även tar lite tid att ställa upp stödben osv så blir det liksom orimligt att dom ska ur vägen på 5 min varje gång det kommer nån. dom ska dock kunna flytta sig för akuta ärenden av räddningstjänst och liknande men att nån vill fram för att hinna i tid till jobbet ,dagis och aktiviteter är liksom inte tillräckligt allvarligt för att kunna tvinga fram en flytt omedelbart varje gång , utan det räcker mest troligt att dom släpper fram så snart det går och mest troligt så är en halvtimmes väntan inte tillräckligt för att det ska bli straffbart..

Så att göra som flera som hänvisar till parkeringsregler blir altså helt felaktigt i ett sånt här fall då det inte är parkering det är frågan om utan i och ur lastning..

Att hindra trafik med ett parkerat fordon är nåt helt annat..det är rätt tydligt olovligt

Går ju även att dra paralleller till arbeten efter väg som också kan blockera vägen i ganska långa tider utan att nån begått något fel och att folk kommer för sent till dagis , jobb och andra aktiviteter gör det liksom inte olovligt..
 
Redigerat:
redarn redarn skrev:
Enligt TS (inlägg 12) sker stannandet i en t-korsning så nödvändigheten behöver inte bedömas enligt 47 §.
Det är inte tillåtet att stanna närmare än 10 meter från en korsning. Detta är väl ett av flera specialfall av paragraf 47, och de finns för att göra det tydligt var man hindrar, stör och skapar fara för andra.
 
Fairlane
MariaBK MariaBK skrev:
Det är ju så, när det kommer leveranser så kommer de "mellan 09:00 och 17:00 " och leveransföretagen vägrar att vara mer specifika än så.
Till och med PostNord klarar att specificera tiden bättre än så. Vissa leveranser kan man få med betydligt snävare intervall och jag har svårt att tro att det är så illa på leveranser till ett bygge. Man vill ju inte ha en massa byggjobbare på plats och så kommer leveransen klockan 17.00 när de redan gått hem.
MariaBK MariaBK skrev:
Att bli inparkerad i 30 minuter medan de lastar av kan ju inte vara hela världen. Skulle det nu hända en olycka på dagis och det måste hämtas fort går det säkert att lösa där och då.
En gång ja, 2 gånger ja, 10 gånger och med en dryg byggherre som inte ens kan tala om vilken dag det kommer leveranser, nej tack. På morgonen ska du skjutsa barnen till skolan och sen hem och hålla i ett möte, barnen kommer 20 minuter sent till skolan och du blir 40 minuter sen till ditt eget möte, ok? Hur många gånger då?
Är grannens tid och pengar viktigare än din tid och dina pengar?
Grannen klarar ju inte ens att förvarna en dag innan, trots att man ber om det. Idiotgranne tycker jag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Gå ut och ställ din bil framför hans utfart varje morgon så att du inte blir inparkerad. Om du står i vägen så ber du honom lösa problemet. Annars så får du hålla ut och sen när han flyttat in låna en lastbil och parkera in honom när han har bråttom iväg. :)
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.