Börjar bli dax att måla den skyddsmålade 2 plans villan så fort det blir lite torrare. Frågan är var man kan komma över bra färg från ett känt märke till bra pris?
Ska man leta bland byggvaruhusen (ca 850kr/10l burk) eller finns det målaraffärer som har bra/bättre priser?
Det borde ju finns någon färggrossist som kör ut färger till bra priser, kan tänka mig att det går år en ca 100liter för 3 stykningar?
 
Hej Storfamiljen
Välj alltid en färg av känt märke :Alcro Beckers Jotun Teknos Nordsjö elle Flugger tillex. Då vet Du att du får bra färg av bra kvalitet och Du kan få råd om vilken färgtyp du ska ha! Men tyvärr kostar en "stor spann" utefärg av bra kvalite oftas 1500- 2000.- men det lönar sig i längden.
Anders
 
Om du känner någon målare så kan du försöka köpa genom honom. Dom brukar ha fina rabatter på färg och övrigt material.
 
Om du är medlem i villaägarnas riksförbund så får du ganska bra rabatt på Flügger.
 
Även på Caparol såg jag...
 
Det kom annonsblad idag från det stora tyska byggvaruhuset på 10l burkar för 760:- , Beckers "Villa" fasadakrylat och Expo samt grundfärg. Det är ju bra mycket billigare än 1500- 2000kr. Är inte "villa-konceptet" från Beckers en bra färg att måla med, eller är det deras budgetfärg?
 
Beckers är väl budget hela dem? (Ägs ju av Alcro, och Alcrofägrna är väl snäppet vassare på allt.)
 
Fast, kanske ska tillägga, har aldrig använt Beckers utefärg - den kan vara hur bra som helst. Var inte meningen att dissa en oprövad färg! :)
 
Kan rekomendera Nordsjös tinnova vx.........bor du i växjötrakten kan jag rekomendera en bra affär också....striddes, kunniga, bra service.
 
Ser märket Landora dyka upp lite varstans... Det är relativt billigt därav min misstanke/undran. Ngn som vet ngt ytterliggare om denna tillverkare?
 
Snailman
Det var som sjuttsingen... Då kommer jag att spara massor av pengar som jag kan handla öl för istället!! :-D
 
Landoras oljefärger för snickeri är de bästa jag provat. Rinner inte, torkar när de ska, och bra priser på Jula.
 
Man brukar få vad man betalar för.

En billig färg kan vara billig per liter men åtgången kan vara stor.
En bra färg kan du klara dig på 2 strykningar.
 
Tanken var inte att hitta billigast färgen oberoende kvalitet utan tips på bra färg till bra pris och gärna tips på var man handlar till bra priser. Nu när vi varit runt och pratat har vi förstått att man numera kan lita på akrylatfärger bara man gör ett bra gundarbete och Alcros Bestå system som vi fastnat för fick ju även bra betyg i Folksams test. Det är ju inte den billigaste färgen och inte heller den dyraste. Bara här i Södertälje skiljer det 100-lappar mellan 2 olika handlare för exakt samma färgburk (10l).
Och kanske finns det mera pengar att tjäna på att söka sig in mot Stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.