Tycker att det skulle kännas lite tryggare med en automatisk väg bom som öppnas mha telefon/wifi. Vad rekommenderar ni?

Jag förstår att det inte på något sätt förhindrar den som verkligen vill göra inbrott, men vårt hus är bara tillgängligt med lätthet från vår egen infart, och har man inte möjlighet att stå med bilen på vår rel stora gårdsplan framför huset är man relativt sårbar som tjuv. Att stå utanför tomtinfarten väcker klart mer uppmärksamhet och skulle någon ringa polisen finns det till "hela området" bara en enda lång smal landsväg som reträtt.

Verkar svårt och kostsamt att hitta en lämplig bom på ca 4 m som kan öppnas automatiskt? Har sökt men svårt hitta något vettigt för privatperson. Har ni tips?
 
Kika på blocket?
Men det går att hitta nya för runt 20.000:-
 
T Taxture skrev:
Kika på blocket?
Men det går att hitta nya för runt 20.000:-
Tack - jag tänkte mer vad finns det för typer och vad ska man tänka på?
 
Det beror väl på vad man vill ha?
En bom som lyfts uppåt fungerar ju lika oavsett tillverkare……. Och det är i princip bara såna som är automatiserade…
Nyckel/fjärr/telefonstyrd är ju en bekvämlighetsfråga…… behöver man kunna öppna den på distans?
Själv tänkte jag ha alla möjligheterna ;) men troligtvis på en skjutgrind istället
Inget håller tjuvarna borta men allt som ”försvårar” minskar ju risken.
Tror ni behöver bestämma vad ni är ute efter och sen leta efter det som motsvarar
 
T Taxture skrev:
[länk]

[länk]

[länk]
Tack jättebra info!
 
Scouten skrev:
Det ramlar ju upp i pris, men på jobbet har vi en motsvarighet till en sån här… [länk]
Hrm, ja sidoskjutande grind kräver lite mer i form av utrymme etc också.
 
T Taxture skrev:
Det beror väl på vad man vill ha?
En bom som lyfts uppåt fungerar ju lika oavsett tillverkare……. Och det är i princip bara såna som är automatiserade…
Nyckel/fjärr/telefonstyrd är ju en bekvämlighetsfråga…… behöver man kunna öppna den på distans?
Själv tänkte jag ha alla möjligheterna ;) men troligtvis på en skjutgrind istället
Inget håller tjuvarna borta men allt som ”försvårar” minskar ju risken.
Tror ni behöver bestämma vad ni är ute efter och sen leta efter det som motsvarar
Varför skjurgrind?
 
E eva aurell skrev:
Varför skjurgrind?
Mest för att jag tänkte sätta staket/stängsel längs med infarten sen ser en grind lite mer ”stängt” ut än en bom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.