electroluxaren skrev:
Har inte en aning om vad som står där!
Men fakta är att maskinerna i dag köps från arselic och gorenje
Ok, då blir det ingen sådan vid byte!
 
A
M Martysmart skrev:
Ok, då blir det ingen sådan vid byte!
bra tänk!
BTW skall det stå arcelic.
 
Tvättmaskinens livslängd.
https://washerhouse.com/sv/srok-sluzhby-stiralnoj-mashiny/

Bosch olika land tillverkare och olika kvalitet.
https://washerhouse.com/sv/stiralnye-mashiny-bosh/

Electrolux olika land tillverkare och olika kvalitet.
https://washerhouse.com/sv/stiralnye-mashiny-electrolux/

Electrolux håller lite mer än Bosch.
Båda har bra service, säljer bra och förtroende.

Jag funderar att köpa en märken och letar på google för forum, omdöme, kvalitet, test osv om Electrolux EW8F8669Q9, energideklaration A. Bosch WAXH2E0LSN, energideklaration C. Bosch WAXH8E0LSN kommer nya produkter och energideklaration B.
Det tar tid ett tag innan bestämmer.
 
Redigerat:
G Gaston11 skrev:
Tvättmaskinens livslängd.
[länk]

Bosch olika land tillverkare och olika kvalitet.
[länk]

Electrolux olika land tillverkare och olika kvalitet.
[länk]

Electrolux håller lite mer än Bosch.
Båda har bra service, säljer bra och förtroende.

Jag funderar att köpa en märken och letar på google för forum, omdöme, kvalitet, test osv om Electrolux EW8F8669Q9, energideklaration A. Bosch WAXH2E0LSN, energideklaration C. Bosch WAXH8E0LSN kommer nya produkter och energideklaration B.
Det tar tid ett tag innan bestämmer.
Vilken relevans har en illa uppdaterad rysk sajt när det gäller tvättmaskiner idag?
 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
A
[SH] [SH] skrev:
Vilken relevans har en illa uppdaterad rysk sajt när det gäller tvättmaskiner idag?
Och vad jämför de med? En volga?
 
  • Haha
Keiller
  • Laddar…
A
G Gaston11 skrev:
Tvättmaskinens livslängd.
[länk]

Bosch olika land tillverkare och olika kvalitet.
[länk]

Electrolux olika land tillverkare och olika kvalitet.
[länk]

Electrolux håller lite mer än Bosch.
Båda har bra service, säljer bra och förtroende.

Jag funderar att köpa en märken och letar på google för forum, omdöme, kvalitet, test osv om Electrolux EW8F8669Q9, energideklaration A. Bosch WAXH2E0LSN, energideklaration C. Bosch WAXH8E0LSN kommer nya produkter och energideklaration B.
Det tar tid ett tag innan bestämmer.
Vad har energideklarationen med köp av maskin att göra, dessa stämmer för övrigt inte med dagens standard.
 
electroluxaren skrev:
Vad har energideklarationen med köp av maskin att göra, dessa stämmer för övrigt inte med dagens standard.
Nytt energimärke gäller från 1 mars 2021. I en övergångsperiod kan du därför få två olika energimärken till produkten du köper.
 
A
G Gaston11 skrev:
Nytt energimärke gäller från 1 mars 2021. I en övergångsperiod kan du därför få två olika energimärken till produkten du köper.
Frågan kvarstår: varför har du energiförbrukningen med som en parameter när du väljer maskin?
 
Maskinerna har sina eko-energilägen vilket de mäts mot, men för att det ska fungera bra kör man ju de lägen och temperaturer där de fungerar bäst. Vi gör åtminstone det för både tvätt och diskmaskin. Brukar t.o.m. finnas med som notering att om inte xxx-läget ger bra resultat så använd yyy-läget.
Rätt eller fel-, tja vad är maskinen till för!:cool:
 
En energideklaration kanske är bra men inte särskilt användbar ändå. De flesta maskiner för hemmabruk drar vad de drar ändå. Tror ingen sticker ut nåt enormt varken uppåt eller nedåt så väljer man att ha en maskin hemma så tror jag inte man märker på räkningarna om en drar 100Watt mindre än en annan.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
G Gaston11 skrev:
Nytt energimärke gäller från 1 mars 2021. I en övergångsperiod kan du därför få två olika energimärken till produkten du köper.
Tvättar du allra mest med maskinens ekonomiprogram? Om inte så är märkningen inte särskilt relevant...
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Frågan kvarstår: varför har du energiförbrukningen med som en parameter när du väljer maskin?
Det är inte viktigast att hitta enbart energimärke A utan kan tänka mig rimligt B eller C.
Tänkte att god ekonomi, tvättar bra, tyst, vibrationsfri, pålitligt och flesta nöjda kunder.
Det är få nackdel och del missnöjda med Bosch och Electrolux klarar sig mesta nöjdare statistik.
 
[SH] [SH] skrev:
Tvättar du allra mest med maskinens ekonomiprogram? Om inte så är märkningen inte särskilt relevant...
Nej, använder jag normal i programvred varje tvätt.
 
A
G Gaston11 skrev:
Det är inte viktigast att hitta enbart energimärke A utan kan tänka mig rimligt B eller C.
Tänkte att god ekonomi, tvättar bra, tyst, vibrationsfri, pålitligt och flesta nöjda kunder.
Det är få nackdel och del missnöjda med Bosch och Electrolux klarar sig mesta nöjdare statistik.
Energimärkningen gäller bara det speciella eco-programmet. Gör säkert mellan 5 och 10 öre per tvätt.
 
electroluxaren skrev:
Energimärkningen gäller bara det speciella eco-programmet. Gör säkert mellan 5 och 10 öre per tvätt.
Tack :).
Vad har du nu egen tvättmaskin märken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.