Teven finns inte med på Boxers lista över kompatibla tv-apparater men tror ni den funkar ändå?
TV-apparatens gränssnitt och specifikationer för Panasonic TX-50HX702E visas på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Det står ju att den har DVB-T/T2, så då funkar den med Boxer.
 
  • Gilla
chrille99
  • Laddar…
Ett annat boxer-krav är MP4 men det lär en ultra HD TV klara.

Program guide och sortering av kanaler kunde bli rätt knas på en icke boxer-godkänd TV.
Jag vet inte om det är unikt för Sverige att vilja ha TV1 på plats 1 och TV2 på fjärrens knapp 2 osv. :rolleyes:
 
blackarrow blackarrow skrev:
Ett annat boxer-krav är MP4 men det lär en ultra HD TV klara.

Program guide och sortering av kanaler kunde bli rätt knas på en icke boxer-godkänd TV.
Jag vet inte om det är unikt för Sverige att vilja ha TV1 på plats 1 och TV2 på fjärrens knapp 2 osv. :rolleyes:
Se till att LCN är aktiverat vid kanalsökning, så hamnar kanalerna rätt. Ibland behöver det göras en kanalsökning till efter den första, det är inte självklart att det är aktiverat från start när det är en icke godkänd TV.
 
Tack! Tänkte också att har den bara dvb-t2 så borde det gå. Att sortera in kanalerna ska vi nog lösa för det får vi göra på vår nuvarande tv.
 
Lill72 Lill72 skrev:
Tack! Tänkte också att har den bara dvb-t2 så borde det gå. Att sortera in kanalerna ska vi nog lösa för det får vi göra på vår nuvarande tv.
Som jag skrev här ovan, aktivera LCN vid kanalsökning (om det valet finns)
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Som jag skrev här ovan, aktivera LCN vid kanalsökning (om det valet finns)
Ska titta efter LCN och aktivera det. Det viktigaste är att alla kanaler tas in. Som det är nu så får vi in 28 stycken mot 50 som tas in på sonens tv.
Har bara dvb-t på vår tv.
 
en "modern" TV med någon form programguide använder jag aldrig sifferknapparna. Sorterar dem i den ordning jag vill ha i programguidesfönstret bara, mest använda först.
Och brukar vid första tillfället för kvällen också markera de jag vill se senare så det blir automatiskt kanalbyte när programmet börjar.
Men det är väl en vanesak hur man gör kanalbyten.
 
Jag och min man måste vara kompletta idioter gällande det här med tv. Nya tv'n hittar bara 35 kanaler och vi saknar fortfarande bla. kanal 9 :thinking:
Hittade tyvärr inget om LCN
Har sökt om efter kanaler ett par gånger.
 
Lill72 Lill72 skrev:
Jag och min man måste vara kompletta idioter gällande det här med tv. Nya tv'n hittar bara 35 kanaler och vi saknar fortfarande bla. kanal 9 :thinking:
Hittade tyvärr inget om LCN
Har sökt om efter kanaler ett par gånger.
Kolla signalkvalitet och styrka, tror att det kanske är antenn eller kabelproblem
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Kolla signalkvalitet och styrka, tror att det kanske är antenn eller kabelproblem
Okej, hur gör jag det?
Får göra det ihop med den gamla tv'n för mannen blev så irriterad så han är och lämnar tillbaka den nya.
 
Ska flytta sonens tv till vårt antennuttag och testa hur det funkar för i han rum finns alla kanaler, han måste bara vakna först. (tonåring)
 
  • Haha
plåtrickard
  • Laddar…
Med sonens tv funkar kanal 8 och 9 som inte gick med den andra tv'n men inte kanal 3,4 och 5.
Måste vara nåt med kabeln.
 
Det var nåt fel med kabeln från antennen. Nu är den bytt och det funkar igen. Fick hjälp att ta bort den gamla. Blir en ny tv framöver iaf.
Kattnos nära en vit TV-antennkabel på ett färgglatt mattgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.