Då tar jag chansen. Min fru har hittills tyckt att det var en bra idé att byta duabkinahyveln mot en Hammer och den lilla bandsågen ersätts snart även den av en från Österike. Lägger Dewaltsågen av ännu en gång skyller jag på kineserna igen och ber frun snällt om en ”riktig”. Jag menar, jag kan väl inte förväntas hålla på och byta vingmuttrar var och varannan dag?? Mina argument är många och bra: ”Hur skulle det se ut? Tänk om alla gjorde så? Tänk på barnen!” är bara några jag kan.
 
  • Gilla
  • Haha
Sturmtiger och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Mina argument är många och bra: ”Hur skulle det se ut? Tänk om alla gjorde så? Tänk på barnen!” är bara några jag kan.
Glöm inte det som alltid fungerar: "Med den maskinen blir olycksrisken nästan obefintlig!"
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Då tar jag chansen. Min fru har hittills tyckt att det var en bra idé att byta duabkinahyveln mot en Hammer och den lilla bandsågen ersätts snart även den av en från Österike. Lägger Dewaltsågen av ännu en gång skyller jag på kineserna igen och ber frun snällt om en ”riktig”. Jag menar, jag kan väl inte förväntas hålla på och byta vingmuttrar var och varannan dag?? Mina argument är många och bra: ”Hur skulle det se ut? Tänk om alla gjorde så? Tänk på barnen!” är bara några jag kan.
Om alla gjorde som du så hade det varit fullkomligt normalt ;)

Alfredo Alfredo skrev:
Glöm inte det som alltid fungerar: "Med den maskinen blir olycksrisken nästan obefintlig!"
 
  • Gilla
Sturmtiger
  • Laddar…
Nån som har erfarenhet av lampan och "batteridriven finborrslip"?

Person använder en batteridriven finborrslip, under visas en LED-lampa. Produkterna är från märket Parkside.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
blaxx blaxx skrev:
Nån som har erfarenhet av lampan och "batteridriven finborrslip"?

[bild]
Finborrslipen var ju extremt billig. Hade jag inte redan haft en 10x så dyr Proxxon så hade jag testat att köpa en sådan.
 
  • Gilla
blaxx och 1 till
  • Laddar…
Har lampan och är helnöjd.
 
  • Gilla
blaxx
  • Laddar…
Då blir det nog ett köp av båda två då jag varken har en lampa eller finborr :)
 
blaxx blaxx skrev:
Nån som har erfarenhet av lampan och "batteridriven finborrslip"?

[bild]
Jag har denna lampan, och är riktigt nöjd (inte riktigt samma, men laddaren ser likadan ut iaf :D)!

En stående Parkside bärbar lampa med logotyp på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Arbetslampa stående på bänk med LED-panel, röd startknapp och fällbart stöd.
Arbetslampa på bord med synlig laddningsport och vikbar arm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sett till priserna är jag grymt nöjd med mina parksidegrejor…… finborrslipen har jag än så länge bara slipat plast med….. men det är oftast slipmaterialet och inte maskinen som gör att man blir nöjd ;)
 
Har Borrslipen och har använd den en del och tycker den funkar bra och är praktiskt att slippa sladd.
 
  • Gilla
blaxx
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Har Borrslipen och har använd den en del och tycker den funkar bra och är praktiskt att slippa sladd.
Är det ett batteri som ingår i någon familj, eller bara för slipen?
 
nimhed nimhed skrev:
Är det ett batteri som ingår i någon familj, eller bara för slipen?
Det är inbyggt i maskinen, dvs inte utbytbart av "vanlig" användare. Gissar på att det sitter typ tre 18650 eller liknande.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Jag har en sån (julamodellen) och de fungerar helt okej för hobbysnickare. Visst, tiondels millimeter får man inte, och skruven för rikthyvelns höjd vibrerar långsamt upp sig när maskinen går (jag har löst det med en rejäl saxssprint på axeln), men på det stora hela var den värd 1500-2000:-.
Jo, men då är ju en hederlig inca mer användbar. Kan bli något mer än 2000, men mer pålitlig
 
Mikael_L
Jag var på lidl och var nära att hugga en sån här laddare för 40 spänn
Biladapter för laddning med dubbla USB-portar, en med Qualcomm Quick Charge 3.0, prissatt till 39.90.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men så hejdade jag mig. En av laddportarna var någon som qualcomm quick charge 3.0 och verkade kunna ge både högre ström och högre spänning.
Betyder det att man kan sabba en del USB-utrustning ifall man använder fel laddport?

Tyvärr tänkte jag inte på att fota av texten på kartongen, vilket hade kunnat vara bra att lägga upp här, nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.