Är det ngn annan på detta forum som också ska bygga i Stallarholmen, Sundby Strand?
Är på jakt efter blivande grannar :D

/Mia
 
Hej, vi funderar på att bygga Hjvad staffansgården. på sundbystrandväg 16. får se vad det blir efter sommaren...
 
Hej Johan, va kul! Äntligen någon som tar upp tråden. Vi har köpt tomt på Taktegelsvägen (etapp 6) och håller på att fundera på vad vi skall bygga. En egen modell får det nog bli eftersom vi inte vill ha ett standardhus, men visst är det kul att vara i nybyggartagen? Vi flyttar till Stallarholmen för att bo en bit utanför storstan. Var kommer ni ifrån?
Hälsn. Micaela, Mats
 
Hej Micki & Mats.
Roligt att titta på olika husleverantörer och försöka jämföra, tänk att det skall vara så svårt för dom att skriva ett ca pris i sina huskataloger, utan man måste ringa för att se om huset kostar1,4 eller 2,5.

Vi kommer från Södertälje/Stockholm(Brommaplan) och vi flyttar också ut för att slippa storstaden, Stallarholmen är långt bort från allt men tillräckligt nära för att kanske pendla till jobbet. Miljön är bättre och lugnare kan jag tänka mig.

Vi har kikat på följande hus. Staffansgården, Villa strandgården, Torgrim och st:annahus. Lutar åt staffansgården men jag tycker deras tillval är ganska dyra. Ryggåstak 72 och golvvärme 66. Torpargrunden verkar kosta nästan lika mycket som en platta. Katja var på husknuten i Göteborg i helgen för att kika på staffansgården. Viktigt för oss är dock totalentreprenad eftersom vi vill minimera strul.
Vad hade ni tänkt bygga?
//J & K
 
Hej, ja vi är husvilla, ha ha, men vi vill inte ha det som alla andra bygger det vet vi iallafall. Vi ska ha platta eftersom det tydligen skall vara bättre, sen blir det väl Götenehus, Trivselhus el.så eftersom de verkar ha väldigt bra standard för priset. Modern stil blir det nog med mycket fönster och kanske ett vinterträdgårds-rum mot norr. Vad fick er att falla för området? Har ni varit där ute o kollat vad som byggs?Det är kul att hålla koll. Vi har släkt i Katrineholm och Gotland så vi fick välja mittemellan liksom.
M&M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.