HasseTeknik HasseTeknik skrev:
KAN vara så, men prova du att ta bort den vid blandaren först, så gissar jag att det räcker och blir bra.
Är du helt säker på att man kan ta ut den lilla pluppen från blandaren? för jag lyckas inte pilla ut den, har inget bra verktyg för det dock och jag vill inte råka paja något.

jag fick ut den lilla pluppen från duschhandtaget iallafall med en liten spetstång. Verkar har gjort en liiiiten skillnad kanske men inte jättemärkbart. Något tips på hur man smidigt kan få ut pluppen ur blandaren?
 
Har du nån liten skruv att försiktig gänga i det ena hålet och testa att dra rakt ut? Eller ännu bättre två små skruvar som du gängar i mitt emot varandra för att få ett rakt drag utåt. Men smått så du inte sabbar den om du har tanke på att sätta tillbaka den vid eventuell flytt
 
G ekaa88 skrev:
Har du nån liten skruv att försiktig gänga i det ena hålet och testa att dra rakt ut? Eller ännu bättre två små skruvar som du gängar i mitt emot varandra för att få ett rakt drag utåt. Men smått så du inte sabbar den om du har tanke på att sätta tillbaka den vid eventuell flytt
tack för tipset, körde på din idé och fick ut pluppen. Det gjorde en stor skillnad och nu flödar det på rätt bra JÄMFÖRT med innan. Tackar!
 
  • Orange plastpropp med hål, borttagen för att förbättra flöde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HasseTeknik och 3 till
  • Laddar…
Gjorde samma här. Tyvärr blev det ingen jättestor skillnad. Framförallt varmvattnet är dåligt...

Får nog byta blandare ändå.
 
P pennybridge skrev:
Gjorde samma här. Tyvärr blev det ingen jättestor skillnad. Framförallt varmvattnet är dåligt...

Får nog byta blandare ändå.
Om det är främst varmvattnet som är dåligt tryck/flöde på så kan silen på inloppet vara igensatt. Stäng av både varm- & kallvattnet till blandaren, lossa blandaren och rengör filtrerna.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Om det är främst varmvattnet som är dåligt tryck/flöde på så kan silen på inloppet vara igensatt. Stäng av både varm- & kallvattnet till blandaren, lossa blandaren och rengör filtrerna.
Det är gjort. Hade problem med skräp från borrhålet efter byte av pump tidigare. Misstänker att blandaren tog skada av det. Silen var något igensatt när jag gjorde rent den men tror dessvärre att silen inte fångade alla partiklar och att de skadat blandaren.
 
Tack för tipset. I min Mora-duschblandare (sån med regnmunstycke i taket och löst munstycke) hittade jag två st till det lösa munstycket. Nu mycket bättre tryck.
Frugan mycket glad.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Här har jag nog förklaringen varför mitt stora badkar tar 20 minuter att fylla. Ska försöka öppna blandaren och kolla.
 
Det blev mycket bättre även här efter att jag tog bort strypningen. Skönt att slippa slänga på sig duschvatten som i något u-land
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.