T
Är på besök i Gävle och besökte den exceptionellt fina restaurangen Bergmans Fisk i Norrsundet.

Dom har en parkering stor som en fotbollsplan. Där parkerade jag som enda fordon. När jag kommer ut till bilen är det en massa glaskross tillhörande ett bakljus vid min bil. Och min bil är skrapad :confused:

Efter lite pusslande kunde jag se att bakljuset tillhör en Mercedes C klass från tidigt 2000-tal. Så om någon i Gävletrakten ser en Mercedes med trasighet bakljus (troligen vänster), så hör av er.
Bilparkering med krossat rött bakljus och skrapor på en bil i natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad svart bil med skrapmärken och lackskador nära framhjulet och framlyktan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat bakljus från en Mercedes C-klass, tidigt 2000-tal, med sprickor och brutna bitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
JoThbr och 1 till
  • Laddar…
Dokumentera och ta vittnen på att bilen var hel när du ställde den där, så kommer trafikskadeföreningen att kunna stå för reparationen till en (troligen lägre) självrisk (än din vagnsskada). Iom att det ligger ett lyktglas där är det ju fastställt det är ett annat motorfordon som orsakat detta.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
Efter lite detektivarbete har jag lyckats få tag på föraren :)
 
  • Gilla
Onsalakorven och 5 till
  • Laddar…
(y) Bra gjort. Har hen erkänt och tagit på sig? Eller blir det rättssak,, fast hade nog anmält ändå för smitning. Det är åt helvete dom som kör in i någon och drar. Det där lär hen inte kunna skylla på att ”jag” märkte det inte.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T
Har erkänt i efterhand men uppgav att hon inte märkt något initialt…
 
Eller hur!!!!! Då kanske hon inte ska ha körkort om man inte märker det där. Skulle nog funderat på att anmäla smitning iaf. Så jävl nonchalant att bara dra. Egen erfarenhet då jag kom ut och halva fronten borta och även den andra bilen.
 
T Ejmelie skrev:
Har erkänt i efterhand men uppgav att hon inte märkt något initialt…
Klart hon inte gör, hon kör ju Mercedes, då märker man inte om. Man talar lyktglaset, speciellt eftersom blinkers är överkurs
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
T
Haha nej har ju också svårt att se att man missar en smäll som får glas från baklyktan att hamna på min motorhuv och taket på bilen.
 
T Ejmelie skrev:
Haha nej har ju också svårt att se att man missar en smäll som får glas från baklyktan att hamna på min motorhuv och taket på bilen.
Man ska inte prata illa om de döva…:crysmile:
 
Hur Fick du tag i dom
 
Kanske var föraren onykter vid smällen och är nu jättenöjd över att "bara" behöver ta skadan på självrisken.
 
T
M maria01 skrev:
Hur Fick du tag i dom
Pusslade ihop glaset som fanns kvar och kunde se vilken typ av bil den kom ifrån. Med den infon kunde vi sedan fråga runt lite tills någon tog på sig skadan :)
 
T Ejmelie skrev:
Pusslade ihop glaset som fanns kvar och kunde se vilken typ av bil den kom ifrån. Med den infon kunde vi sedan fråga runt lite tills någon tog på sig skadan :)
Liten ort då
 
richardtenggren
Tråkigt, men skönt att det verkar lösa sig :)

Hört mycket bra om Bergmans fisk, tyvärr är utbudet för mig som inte äter fisk så stort där, annars hade vi nog varit dig också :)

Om du är i trakterna fler gånger så finns det en resturang på min gata som också är värd att besöka (nu äter ju inte jag fisk som sagt, men de ska enligt andras utsago vara väldigt bra på det).
Skärgårdskrogen i Utvalnäs, dock är det väl stängt fram till julbordet nu :)
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.