Köpt en diskmaskin, fick till denna plåtbit men hittar inte i manualen om vad det ska fylla för funktion.
Någon som har koll här inne?

Tack på förhand :)

Metallplåt med flera utstansade hål och skåror, ligger på ett trägolv, tillhörande en nyinköpt diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som plåten som ska sitta under bänkskivan ovanför luckan på diskmaskinen. Borde stå i manualen. Vad är det för modell på maskinen?
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Ser ut som plåten som ska sitta under bänkskivan ovanför luckan på diskmaskinen. Borde stå i manualen. Vad är det för modell på maskinen?
Ok. Står verkligen ingenting men vad ska det fylla för funktion?
Denna maskinen är det
Svart Smeg 50's style diskmaskin modell STFABBL3 öppen och visar inredning och diskkorgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska den skydda mot ångan från dm?
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Ska den skydda mot ångan från dm?
Känns ju skumt eftersom den är helt platt och plåten borde väl dra åt sig ångan och risk för fukt mellan skiva och plåt?
 
Är det nån slags sockelplåt?
 
Har för mig att man fäster den i toppen av diskmaskinen och sen skruvar upp i bänkskivan får att maskinen ska stå stadigt. Vill minnas att jag hade en sådan när jag bytte kök i förra huset.

Konstigt dock att det inte finns med i manualen.
 
K Kjell_G skrev:
Är det nån slags sockelplåt?
Det trodde vi först men där är inget hål för skruven som justera benet där bak. Får nog ringa smeg imon
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Jag har en sån monterad över skruven till bakre skruven. På den klickar en lackad plåt fast med magnet. Snyggt och praktiskt att få sockeln att smita tätt mot golvet (eller mitt fall skåpet då den är upplyft).
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Är det inte steg ett i bruksanvisningen så borde det vara en sockel som någon skrev tidigare!
Illustration av bruksanvisning för montering av köksutrustning i fyra steg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
JohnBergq JohnBergq skrev:
Är det inte steg ett i bruksanvisningen så borde det vara en sockel som någon skrev tidigare!
[bild]
@tttomten Så kan det ju vara, ska kolla detta imorgon. Tyvärr va det inte med någon sockelplåt så den är beställd nu.

@JohnBergq Vi tänkte att det skulle kunna vara så, dock va det inte med någonting som liknar bild 1 men den får man ju köpa vid sidan för att skydda mot fukt men bild 2 stämmer inte riktigt med skruvarna och hålen som bilden visar. Jag får nog slå en signal för säkerhets skull. Urusel bruksanvisning om inte annat
 
P Pappa1986 skrev:
@tttomten Så kan det ju vara, ska kolla detta imorgon. Tyvärr va det inte med någon sockelplåt så den är beställd nu.

@JohnBergq Vi tänkte att det skulle kunna vara så, dock va det inte med någonting som liknar bild 1 men den får man ju köpa vid sidan för att skydda mot fukt men bild 2 stämmer inte riktigt med skruvarna och hålen som bilden visar. Jag får nog slå en signal för säkerhets skull. Urusel bruksanvisning om inte annat
Bör inte vara sockelrelaterat, om det nu inte ska agera adapter för andra socklar än originalen. Du kan ju kolla om skruvhålen matchar. Originalet monteras enligt denna iaf.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Jetkokos Jetkokos skrev:
Bör inte vara sockelrelaterat, om det nu inte ska agera adapter för andra socklar än originalen. Du kan ju kolla om skruvhålen matchar. Originalet monteras enligt denna iaf.
Tack för länken :=) Vi får se imon vad det kan vara :=)
 
Jag gissar på att du ska sätta den på undersidan av bänkskivan för att skydda mot att vattenånga förstör skivan
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
A
P Pappa1986 skrev:
Det trodde vi först men där är inget hål för skruven som justera benet där bak. Får nog ringa smeg imon
det är ju en smeg
men behåll plåten den är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.