Har en tvättstuga i källaren som verkligen sett sina bästa dagar. Vi har bott här ett år och känner att det är dags att ta tag i tvättstugan och få det ordentligt med rördragningar, el, ytskikt you name it.
Har försökt googla men inte hittat något bra svar, vad är ett rimligt pris för renovering av tvättstuga om det mesta görs av entreprenörer.
Tvättstugan är ca 10 kvm.
Har även en varmvattenberedare som jag vill flytta till andra sidan rummet, behöver inte nödvändigtvis innebära nya rördragningar eftersom inkommande vatten är på den platsen dit jag vill flytta den.
 
A
S Skogsrebellen skrev:
Har en tvättstuga i källaren som verkligen sett sina bästa dagar. Vi har bott här ett år och känner att det är dags att ta tag i tvättstugan och få det ordentligt med rördragningar, el, ytskikt you name it.
Har försökt googla men inte hittat något bra svar, vad är ett rimligt pris för renovering av tvättstuga om det mesta görs av entreprenörer.
Tvättstugan är ca 10 kvm.
Har även en varmvattenberedare som jag vill flytta till andra sidan rummet, behöver inte nödvändigtvis innebära nya rördragningar eftersom inkommande vatten är på den platsen dit jag vill flytta den.
Jo du behöver nya rör kanske inte långa men nya, och el förståsd
 
  • Gilla
Skogsrebellen
  • Laddar…
Hör fick man inte mycket hjälp eller förslag.
 
S Skogsrebellen skrev:
Hör fick man inte mycket hjälp eller förslag.
Det kostar 100 000
 
Vill du ha matta eller kakel? Var bor du?

Vi lät nyss slå ihop ett förråd med litet duschrum och sätta igen en öppning mellan förrådet och garaget för att få en rejäl tvättstuga. Snickarna rev och bytte alla skivor invändigt (plyfa+gips), sänkte och riktade taket så att det blev plant samt bytte dörr. Elektrikern drog fram ny el till vitvarorna samt monterade spottar och golvvärme. Rörpularna flyttade golvbrunnen något, drog nya vattenledningar och monterade en duschhörna. Målaren spacklade och målade, mattläggarna flytspacklade golvet och satte våtrumsmatta på väggar och golv.

Detta utfördes av en välrenommerad firma här i Varberg och vi fick betala ungefär 160 kkr efter rot. Att kakla hade kostat ytterligare drygt 50 kkr i arbete exkl material.
 
zarkov zarkov skrev:
Vill du ha matta eller kakel? Var bor du?

Vi lät nyss slå ihop ett förråd med litet duschrum och sätta igen en öppning mellan förrådet och garaget för att få en rejäl tvättstuga. Snickarna rev och bytte alla skivor invändigt (plyfa+gips), sänkte och riktade taket så att det blev plant samt bytte dörr. Elektrikern drog fram ny el till vitvarorna samt monterade spottar och golvvärme. Rörpularna flyttade golvbrunnen något, drog nya vattenledningar och monterade en duschhörna. Målaren spacklade och målade, mattläggarna flytspacklade golvet och satte våtrumsmatta på väggar och golv.

Detta utfördes av en välrenommerad firma här i Varberg och vi fick betala ungefär 160 kkr efter rot. Att kakla hade kostat ytterligare drygt 50 kkr i arbete exkl material.
På golvet blir det antingen klinkers eller bara behandlat betonggolv... Väggarna är vi fortfarande lite osäkra på men lutar åt kakel, hade iofs varit billigare med att bara putsa väggen men gillar inte att ha kablar utanpå väggen och det är snyggare med kakel.
Golvvärme finns förberett men plattan är oisolerad vilket kommer innebära större ingrepp, för vid golvvärme behövs plattan isoleras.

Jag har själv räknat lite på det och landat på ca 100k men antar att det är i snålaste laget.
 
zarkov zarkov skrev:
Vill du ha matta eller kakel? Var bor du?

Vi lät nyss slå ihop ett förråd med litet duschrum och sätta igen en öppning mellan förrådet och garaget för att få en rejäl tvättstuga. Snickarna rev och bytte alla skivor invändigt (plyfa+gips), sänkte och riktade taket så att det blev plant samt bytte dörr. Elektrikern drog fram ny el till vitvarorna samt monterade spottar och golvvärme. Rörpularna flyttade golvbrunnen något, drog nya vattenledningar och monterade en duschhörna. Målaren spacklade och målade, mattläggarna flytspacklade golvet och satte våtrumsmatta på väggar och golv.

Detta utfördes av en välrenommerad firma här i Varberg och vi fick betala ungefär 160 kkr efter rot. Att kakla hade kostat ytterligare drygt 50 kkr i arbete exkl material.
Kan kakla och lägga klinkers själv så där sparar jag lite pengar.
 
BirgitS
Priset beror på så väldigt många saker t.ex. om källaren är isolerad eller oisolerad (inget tätskikt) så det brukar vara bäst att ta dit några företag för att få en offert av dem. De kommer att få mycket mer information genom att titta och prata med dig i kanske en kvart än vad du kan förmedla i ett forum.
 
  • Gilla
ByggPlankan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.