plåtrickard plåtrickard skrev:
Ok.. Det påverkar inte alls.. Kan fota imorgon om jag kommer ihåg..
Men det lilla som blir plant påverkar ju inte fallet på resten av plattorna, och så mycket vatten lär det inte rinna under badet så...
Hellre rakt för det tror jag tillverkaren rekommenderar..
Ja, fota gärna imorgon!
Jag pratade med försäljaren angående detta och enligt dom så var det lugnt men jag ville även skriva här för det finns duktiga människor på detta forumet när det gäller sånt här :)
 
Avbokade spabadet. Ska göra klart markarbetet med att gräva ur gräset på vänstersidan och ersätta med marksten. Mäter sedan ut en diameter på 210cm och plockar bort stenar/kapar, jämnar till underlaget så det är i våg och sen lägger dit en isolerskiva som badet kan stå på :) Vad tycker ni om det?
 
H
Låter topp.
 
H Hallerudsbo skrev:
Låter topp.
Tack för att du övertygade mig!
 
H
Tog en snabb bild på mitt.
Jag tyckte det var kanon att kunna kliva ned och inte behöva över en kant
 
  • Ett spabad integrerat i trädäck med stängt lock, inga kanter att kliva över.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Dock inte klart än..
 
  • Ofullständig träveranda med verktyg och byggmaterial spridda på gräsmattan framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oavslutat altanbygge med trägolv, ett överdraget spabad, vita väggpaneler och trädgårdsmöbler under skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Tänkte slänga ut en liten uppdatering på underlaget till spabadet :) tack förresten för alla tankar och idéer!
Pågående arbete med underlag för spabad, visar grävd mark och konstruerad träram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävmaskin och förberett grusunderlag för spabad intill en trädgårdsväg och släpvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Förberett underlag för spabad med grävmaskin och grus, utsikt från dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är isoleringen på plats. Underlaget är utmätt med laser.
Nyinstallerad isolering på ett byggprojekt med synliga laserlinjer och mätutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ninhuo och 1 till
  • Laddar…
Jag är på gång med exakt samma sak. Viskanbad med plattor runt där det nu är gräsmatta. :D
Har du lust att dela med dig av hur du gjort? Grävdjup? Samma ”grus” rakt igenom eller flera lager? Samma under plattorna som under badet?
 
P Paka73 skrev:
Jag är på gång med exakt samma sak. Viskanbad med plattor runt där det nu är gräsmatta. :D
Har du lust att dela med dig av hur du gjort? Grävdjup? Samma ”grus” rakt igenom eller flera lager? Samma under plattorna som under badet?
Ja så trevligt! Klart jag delar med mig :D
Jag schaktade ur ca 15 cm, det låg redan tjockt med bärlager (under dessa 15 cm) så egentligen räckte det väll att ta bort själva gräset. Fraktionen som användes var 0/40 samt 0/18 och toppades med 2/5. Grävde även för gjutgroparna och dom gjöts i bärlagret.
 
  • Gilla
Paka73
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag hade tagit bort plattorna och lagt xpsisolering plant under..
Har uppbyggt trädäck runt vårt spabad, men det står på isolering och grus
Har planat ut marken och gjort klart allt men jag har en undran, badet kommer om ca 6 veckor och jag har lagt ut xps-skivorna, tar dessa stryk om dom redan ligger på plats??
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag hade tagit bort plattorna och lagt xpsisolering plant under..
Har uppbyggt trädäck runt vårt spabad, men det står på isolering och grus
hur gjorde du med isolering och grus ..jag ska förbereda till mitt spa ...en del använder marksten andra inte hur gjorde du ?
 
Hej!
Jag använde mig av bergkross och sen toppade med flis :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.