Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P pmd skrev:
Eventuella biverkningar av Pfizers vaccin täcks av läkemedelsförsäkringen.
Kanske det men jag skrev att Pfizer inte tar ansvar.
Om du upplever allvarliga biverkningar efter att ha fått ett Covid -vaccin, säger advokater till CNBC att det i princip inte finns någon att skylla på vid en amerikansk domstol. Den federala regeringen har beviljat företag som Pfizer och Moderna immunitet från ansvar om något oavsiktligt går fel med deras vacciner.

https://www.cnbc.com/2020/12/16/covid-vaccine-side-effects-compensation-lawsuit.html
 
  • Ledsen
Texan
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det ser riktigt gott ut!
Förutom kanske rödbetsjuicen. :)
Ja röbetsjuice kan vara lite bitter, smaka som jord, men blandar man med morot och äppeljuice så blir den bra.
 
P
H HåkanM676 skrev:
Varför ska man vaccinera sig mot en sjukdom som de flesta inte kommer att bli sjuka av?
För att för många blir allvarligt sjuka och överbelastar sjukvården. Har det undgått dig hur det var under de värsta perioderna de senaste 18-19 månaderna?

Och för att ingen säkert kan veta hur sjuk den blir om den blir smittad.
För min egen del ogillar jag att vara sjuk överhuvudtaget så det var självklart för mig att vaccinera mig.

Jag fick Comirnaty (från Pfizer/BioNTech). Ett vaccin som använder en fantastisk teknik. Läs den här artikeln om hur vaccinet fungerar. Speciellt avsnittet om hur man lurar kroppens immunsystem att acceptera mRNA-molekylerna från vaccinet. Det är hacking på hög nivå och i Nobelprisklass!

https://berthub.eu/articles/posts/reverse-engineering-source-code-of-the-biontech-pfizer-vaccine/
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Borrelia går inte över av sig självt. Om borreliabakterierna får hålla på länge så riskerar man att få permanenta skador. Lämplig antibiotika i tid dödar dock borreliabakterierna och risken för men blir liten.
Det finns säkert fler exempel.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Är det botemedel som inte tillverkats av giriga läkemedelsbolag?
Det finns botemedel som tillverkats långt tillbaka och därför är väl beprövade i andra sammanhang men tycks fungera bra mot covid också. Ivermektin, det upptäcktes 1975 och började användas 1981 och hör till Världshälsoorganisationens lista över essentiella läkemedel.[9] V
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
P
H HåkanM676 skrev:
De uppgifter jag har kommer från CNBC och gäller USA men kanske Sverige har kunnat få ett annat avtal, men likaväl är de ett Amerikanskt bolag och stämning borde då ske i amerikansk domstol, vilket isf inte går.
HÄLSA OCH VETENSKAP Du kan inte stämma Pfizer eller Moderna om du har allvarliga biverkningar mot Covid -vaccin. Regeringen kommer sannolikt inte heller att kompensera dig för skador.
Det betyder att dessa företag ”under de kommande fyra åren” inte kan stämmas för penningskador i domstol ”på grund av skador relaterade till administration eller användning av produkter för att behandla eller skydda mot Covid.
[länk]
Här finns information om vad läkemedelsförsäkringen täcker när det gäller skador av biverkningar av covid-19-vaccin. Det är Läkemedelsförsäkringens egen webplats.
https://www.lff.se/om-du-skadas-av-ett-lakemedel/covid-19-vaccinationer/
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
H HåkanM676 skrev:
Kanske det men jag skrev att Pfizer inte tar ansvar.
Pfizer är delägare i Läkemedelsförsäkringen.
https://www.lff.se/delagare/
 
P
H HåkanM676 skrev:
Det finns botemedel som tillverkats långt tillbaka och därför är väl beprövade i andra sammanhang men tycks fungera bra mot covid också. Ivermektin, det upptäcktes 1975 och började användas 1981 och hör till Världshälsoorganisationens lista över essentiella läkemedel.[9] V
Finns det några vederhäftiga studier som visar att ivermektin är ett effektivt botemedel mot covid-19? Vilka i så fall?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
För att för många blir allvarligt sjuka och överbelastar sjukvården. Har det undgått dig hur det var under de värsta perioderna de senaste 18-19 månaderna?

Och för att ingen säkert kan veta hur sjuk den blir om den blir smittad.
För min egen del ogillar jag att vara sjuk överhuvudtaget så det var självklart för mig att vaccinera mig.

Jag fick Comirnaty (från Pfizer/BioNTech). Ett vaccin som använder en fantastisk teknik. Läs den här artikeln om hur vaccinet fungerar. Speciellt avsnittet om hur man lurar kroppens immunsystem att acceptera mRNA-molekylerna från vaccinet. Det är hacking på hög nivå och i Nobelprisklass!

[länk]
Jag har läst om vacciner både för och mot och det som jag inte gillar är att de försöker att få fullt friska människor med bra immunförsvar att vaccinera sig mot en sjukdom som vi knappt märkt, annat än på TV. Jag och min fru har handlat som vi alltid gjort under panedemin, träffat bekanta, varit hos sjuka personer, träffat personer som varit infekterade och i stort nästan levt som vanligt men inte märkt något särskilt, ska vi vaccinera oss ? ... för oss verkar det konstigt. Vi vet av många som isolerat sig i långa perioder och de har inte mått bra, dom har blivit så skrämda att de inte vågat gå ut, inte ens handla.
 
  • Gilla
  • Arg
Texan och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Pfizer är delägare i Läkemedelsförsäkringen.
[länk]
Ja alla läkemedelsbolag är med där för att täcka upp och skydda varandra. Men Pfizer själva kan inte bli stämda.
 
P
H HåkanM676 skrev:
Jag har läst om vacciner både för och mot och det som jag inte gillar är att de försöker att få fullt friska människor med bra immunförsvar att vaccinera sig mot en sjukdom som vi knappt märkt, annat än på TV. Jag och min fru har handlat som vi alltid gjort under panedemin, träffat bekanta, varit hos sjuka personer, träffat personer som varit infekterade och i stort nästan levt som vanligt men inte märkt något särskilt, ska vi vaccinera oss ? ... för oss verkar det konstigt. Vi vet av många som isolerat sig i långa perioder och de har inte mått bra, dom har blivit så skrämda att de inte vågat gå ut, inte ens handla.
Ingen har ett bra immunförsvar mot ett helt nytt virus som aldrig har infekterat en människa förut. Ingen kan ha antikroppar mot ett sådant virus.
 
  • Gilla
  • Haha
Harpgear och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
H HåkanM676 skrev:
Det finns botemedel som tillverkats långt tillbaka och därför är väl beprövade i andra sammanhang men tycks fungera bra mot covid också. Ivermektin, det upptäcktes 1975 och började användas 1981 och hör till Världshälsoorganisationens lista över essentiella läkemedel.[9] V
Fantastiskt! Du lyckades inte besvara frågan, trots att den var väldigt enkel.
 
  • Arg
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
P
H HåkanM676 skrev:
Ja alla läkemedelsbolag är med där för att täcka upp och skydda varandra. Men Pfizer själva kan inte bli stämda.
Jag vet inte om det går att stämma Pfizer. Min gissning är att det går men att tingsrätten kanske inte tar det på så stort allvar om man inte först har försökt använda sig av läkemedelsförsäkringen.

Det normala är ju att använda sig av läkemedelsförsäkringen om man har råkat ut för en läkemedelsskada.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Finns det några vederhäftiga studier som visar att ivermektin är ett effektivt botemedel mot covid-19? Vilka i så fall?
Detta är en artikel som kom juni 2020. En förpackning Ivermektin kostar i Indien ca 50 kr som en kompis som reste dit nu köpt ifall att han skulle bli sjuk.
Ivermectin är en hämmare av COVID-19-orsakande virus (SARS-CoV-2) in vitro. • En enda behandling som kan åstadkomma ~ 5000-faldig minskning av virus vid 48 timmar i cellodling. • Ivermectin är FDA-godkänt för parasitinfektioner och kan därför återanvändas. • Ivermectin är allmänt tillgängligt på grund av att det finns med på WHO: s modellista över viktiga läkemedel.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0166354220302011
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
H HåkanM676 skrev:
De uppgifter jag har kommer från CNBC och gäller USA men kanske Sverige har kunnat få ett annat avtal, men likaväl är de ett Amerikanskt bolag och stämning borde då ske i amerikansk domstol, vilket isf inte går.
HÄLSA OCH VETENSKAP Du kan inte stämma Pfizer eller Moderna om du har allvarliga biverkningar mot Covid -vaccin. Regeringen kommer sannolikt inte heller att kompensera dig för skador.
Det betyder att dessa företag ”under de kommande fyra åren” inte kan stämmas för penningskador i domstol ”på grund av skador relaterade till administration eller användning av produkter för att behandla eller skydda mot Covid.
[länk]
Men du, vi är i Sverige, och inte i USA.

USA:s regelverk är tämligen ointressant.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.