Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
H HåkanM676 skrev:
Svar; Vetenskap och vetenskapsmän i händerna på den stora Läkemedelsindustrin är ingen bra kombination eftersom deras främsta syfte är att generera så mycket kapital åt ägarna som möjligt. Därför har bla Pfizer avsagt sig skriftligt allt ansvar för biverkningar av Covid vaccin.
Eventuella biverkningar av Pfizers vaccin täcks av läkemedelsförsäkringen.
 
J Jocke Best skrev:
Likväl skriver du:
" likaså litar jag på desamma som säger att vaccinet inte stoppar smittspridning."
Men ingen påstår ju att den stoppas heller. Så då är vi ju väldigt eniga allihop.
Jag måste erkänna att jag inte hänger med.
 
P Pin skrev:
du har sagt något annat. Att vi vaccinerat oss för att inte bli mobbade.

De vaccinerade har nog inte gjort det valet bara gör att lyda myndigheterna utan för att det skyddar mot covid. De ovaccinerade däremot verkar till del bestå av individer som gör tvärtom, vad än myndigheterna säger.[/QUOTE

Det är din uppfattning.
 
P pmd skrev:
Utan att man drar in ny luft i lungorna kan alveolerna inte syresätta blodet.
Nej det där har du ingen koll på.Det är utandningsluft som är jobbig och det är därför man blåser i flaskan.
 
P pmd skrev:
Man får ett utmärkt immunförsvar med vaccin. Kroppen producerar samma slags antikroppar med vaccin som efter en genomgången sjukdom.

Fundera lite på hur lång tid det skulle ta om i stort sett alla i Sverige skulle få antikroppar genom att vara sjuka. Fundera också på hur många som skulle dö och på hur många som skulle behöva sjukhusvård.

Jämför med hur lång tid det har gått att vaccinera cirka nästan 80 % av Sveriges befolkning och hur många som har dött av det.
Varför ska man vaccinera sig mot en sjukdom som de flesta inte kommer att bli sjuka av? ..infekterade kanske men allvarligt sjuka, nej ? Kina har lyckats mycket bra med hanteringen av epedemin jämfört med de flesta andra länder. Endast 4636 dödsfall och hade de haft samma % dödsfall som i Sverige så hade det varit över 2 miljoner döda.
 
  • Haha
  • Gilla
växelventil och 2 till
  • Laddar…
P
H HåkanM676 skrev:
Jag tänker inte dö i Covid, det finns bra botemedel för de som blivit sjuka.
Mediciner som alltså inte förgiftar de äldre?

Det läkemedel mot covid-19 som är godkänt av EMA är remdesivir (finns under handelsnamnet Veklury) men det är en ganska svag medicin mot covid-19 som förkortar sjukdomsförloppet hos en del patienter men inte hos alla.

Bättre att vaccinera sig så slipper man bli sjuk (gäller de flesta).
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
S SnickareHobb skrev:
Nödgodkänt är det ju, eller villkorat godkännande som det kallas. Att det skulle vara ett gift finns inga belägg för, trots att det finns folk som påstår sådant.
Nödgodkänt var det i USA och UK, aldrig i EU.
Nödgodkänt och villkorat är inte samma sak.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Nödgodkänt är det ju, eller villkorat godkännande som det kallas. Att det skulle vara ett gift finns inga belägg för, trots att det finns folk som påstår sådant.
Nödgodkännande är inte samma sak som villkorat godkännande.

Alla de vaccin som har använts i Sverige har varit fullt godkända av EMA och Läkemedelsverket. Finns det ens nödgodkännande i EU? Ett villkorat godkännade i EU är inte samma sak som ett nödgodkännande i USA. Det viktigaste med ett villkorat godkännande i EU är att tillverkaren måste uppfylla vissa krav, som i Pfizers fall är att tillhandahålla resultaten av den uppföljning som görs de närmaste två åren.

I USA var några vaccin nödgodkända ett tag. Skillnaden mot EU är att USA har en annan process för godkännande. Sen augusti i år är åtminstone Pfizers vaccin fullt godkänt även i USA.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
H HåkanM676 skrev:
Jag tänker inte dö i Covid, det finns bra botemedel för de som blivit sjuka.
Är det botemedel som inte tillverkats av giriga läkemedelsbolag?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men nu är ju inte forskare på universitet mm. i händerna på läkemedelsindustrin utan får sina anslag från andra håll.

Nu så här efteråt så ser man ju tydligt hur god effekt vaccinerna har haft på antalet som dör och behöver sjukhusvård. Det behövs inga forskare till det.

Nej, i Sverige betalar t.ex. Pfizer pengar till läkemedelsförsäkringen och det är därifrån det kan betalas ut pengar pga. biverkningar. Så där har du fel.
De uppgifter jag har kommer från CNBC och gäller USA men kanske Sverige har kunnat få ett annat avtal, men likaväl är de ett Amerikanskt bolag och stämning borde då ske i amerikansk domstol, vilket isf inte går.
HÄLSA OCH VETENSKAP Du kan inte stämma Pfizer eller Moderna om du har allvarliga biverkningar mot Covid -vaccin. Regeringen kommer sannolikt inte heller att kompensera dig för skador.
Det betyder att dessa företag ”under de kommande fyra åren” inte kan stämmas för penningskador i domstol ”på grund av skador relaterade till administration eller användning av produkter för att behandla eller skydda mot Covid.
https://www.cnbc.com/2020/12/16/covid-vaccine-side-effects-compensation-lawsuit.html
 
P
H HåkanM676 skrev:
Det gäller att ändra på sin kost. Jag äter dagligen en tallrik med rå kål (vitkål, spetskål, brysselkål) som jag skär i bitar, om möjligt ta med bladspenat, ruccola, färsk sallad i förpackning som brukar finnas att köpa färdigsköljd. Drick te gjort på ingefära rot som man kokar och låter sjuda ca 10 min, ta ca 3-4 cm bit, skrapa bort "skalet" och skär med en osthyvel längs med. Drick rödbetsjuice, godare om man kör råa betor i en mixer tillsammans med morot och lite apelsinjuice, kolla så rödbetorna inte blivit svarta innuti och bittra, smakar som jord då. På bilden vad jag brukar äta först till frukost; vitkål med dressing gjord på olivolja, äppelcidervinäger ofiltrerad, svartpeppar, himalayasalt. I glaset morot + rödbeta + fruktjuice som jag kört i mixer ca 2 minuter. Efter det brukar jag äta gröt eller musli med bröd samt en kopp kaffe som avslut. Viktigt att om man måste välja att äta "en" hälsosam sak var dag, ät då en tallrik kål, tugga ordentligt innan man sväljer och att man äter regelbundet var dag. Undvik socker, kött och stekt mat. Mera tips på bra kombinationer finns på nätet.
[bild]
Det ser riktigt gott ut!
Förutom kanske rödbetsjuicen. :)
 
P
H HåkanM676 skrev:
Prova ta 10 doser med en gång så får vi svar på om det är giftigt eller inte ;)
Prova att drick tio liter vatten på en gång …

Nej, gör inte det! Det finns en mycket stor risk att du dör av det.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad säger du om de som hamnade på bårhuset då? Inbillningssjuka? Skendöda?
De flesta som dött i sverige hade underliggande sjukdomar och var över 80 år gamla, jag tillhör inte den kategorin.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Beklagar men du är grundlurad.
Tack men det orkar jag leva med så länge jag vet vad jag själv gör, mår bra och har ett bra liv. Livskvalitet och frihet har alltid varit viktigast för mig. Önskar alla det samma.
 
P
V växelventil skrev:
Nej det där har du ingen koll på.Det är utandningsluft som är jobbig och det är därför man blåser i flaskan.
Må så vara, men man måste faktiskt andas in också. Om lungorna fylls med för mycket vätska så fungerar inte syresättningen. Man drunknar.
 
  • Gilla
KristinaRT och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.