Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
H HåkanM676 skrev:
Svar; Vetenskap och vetenskapsmän i händerna på den stora Läkemedelsindustrin är ingen bra kombination eftersom deras främsta syfte är att generera så mycket kapital åt ägarna som möjligt. Därför har bla Pfizer avsagt sig skriftligt allt ansvar för biverkningar av Covid vaccin.
Beklagar men du är grundlurad.
 
  • Gilla
RoAd och 8 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Det ligger kanske nåt i det. Det mesta går ju över av sig själv medicinen påskyndar kanske processen och dämpar symtomen som utan behandling kanske skulle bli fatal.
Borrelia går inte över av sig självt. Om borreliabakterierna får hålla på länge så riskerar man att få permanenta skador. Lämplig antibiotika i tid dödar dock borreliabakterierna och risken för men blir liten.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Med rätt tillvägagångssätt är jag övertygad om att det hade gått.
Så är det nog. Problemet är dock att rätt tillvägagångssätt är omöjligt att genomföra.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Det hjälper inte de som ändå bestämt sig för att inte ta vaccinet oavsett om det är för att de tror att det är ett gift för att trycka ner befolkningsmängden eller för att de tror att vaccinet är nödgodkänt,
Nödgodkänt är det ju, eller villkorat godkännande som det kallas. Att det skulle vara ett gift finns inga belägg för, trots att det finns folk som påstår sådant.
 
Nissens Nissens skrev:
Vilka metoder hittade du då? Har en kollega med samma prolem.
Det gäller att ändra på sin kost. Jag äter dagligen en tallrik med rå kål (vitkål, spetskål, brysselkål) som jag skär i bitar, om möjligt ta med bladspenat, ruccola, färsk sallad i förpackning som brukar finnas att köpa färdigsköljd. Drick te gjort på ingefära rot som man kokar och låter sjuda ca 10 min, ta ca 3-4 cm bit, skrapa bort "skalet" och skär med en osthyvel längs med. Drick rödbetsjuice, godare om man kör råa betor i en mixer tillsammans med morot och lite apelsinjuice, kolla så rödbetorna inte blivit svarta innuti och bittra, smakar som jord då. På bilden vad jag brukar äta först till frukost; vitkål med dressing gjord på olivolja, äppelcidervinäger ofiltrerad, svartpeppar, himalayasalt. I glaset morot + rödbeta + fruktjuice som jag kört i mixer ca 2 minuter. Efter det brukar jag äta gröt eller musli med bröd samt en kopp kaffe som avslut. Viktigt att om man måste välja att äta "en" hälsosam sak var dag, ät då en tallrik kål, tugga ordentligt innan man sväljer och att man äter regelbundet var dag. Undvik socker, kött och stekt mat. Mera tips på bra kombinationer finns på nätet.
Frukostbord med tallrik av vitkål och dressing, glas med morot-rödbetsjuice, äppelcidervinäger och olivolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Frukostbord med tallrik vitkål och dressing, glas med morot- och rödbetsjuice, äppelcidervinäger och olivolja i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
S SnickareHobb skrev:
Nödgodkänt är det ju, eller villkorat godkännande som det kallas. Att det skulle vara ett gift finns inga belägg för, trots att det finns folk som påstår sådant.
Prova ta 10 doser med en gång så får vi svar på om det är giftigt eller inte ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men nu är ju inte forskare på universitet mm. i händerna på läkemedelsindustrin utan får sina anslag från andra håll.
Finns nog många som får sitt anslag från läkemedelsbolagen i sverige med.

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, i Sverige betalar t.ex. Pfizer pengar till läkemedelsförsäkringen och det är därifrån det kan betalas ut pengar pga. biverkningar. Så där har du fel.
Det där med att vaccintillverkarna slipper ta ansvar för biverkningar tror jag bara gäller i USA.
 
P pmd skrev:
Hur hjälper ändrad kosthållning i ett akut läge?
Inte ett dugg !
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Visar ju all önskvärd tydlighet att den tredje dosen behövs och den ger en verklig boost för skyddet. Jag har sett liknande data för svår sjukdom och död.

Så varför dör folk nu i Sverige som bara fått två doser och inget hellre vill än att få den tredje?
Vad har Israels läkemedelsmyndigheter satt för intervall mellan andra och tredje dosen.
 
P
Ulltand Ulltand skrev:
Jo det har man. Du blandar ihop demokrati med något annat.
Med "demokratiskt land" brukar man mena ett land som har ett demokratiskt styrelseskick och där befolkningen har mänskliga rättigheter samt att landet är en rättsstat.
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Officiellt är det för att inte smitta andra,
Nej, det officiella skälet är att erbjuda en möjlighet för var och en att skydda sig mot svår sjukdom och död. Det är fortfarande så att det är varje individ som avgör om den ska vaccinera sig eller inte.
men det har ju visat sig att man kan smitta även om man är vaccinerad.
Ja, hurså?
 
P
S SnickareHobb skrev:
Det finns nog båda sorter. Men det finns gott om mediciner som bara botar symptom.
Det är inte så bara. Det kan vara skillnaden mellan liv och död.
 
P
Ulltand Ulltand skrev:
Så vi som hade 3 månaders försprång och en av världens bästa sjukvård lyckas inte bättre än så. Bra tillfälle att fundera på varför.
Ädelreformen och privatiseringen av ålderdomshem utan ordentlig tillsyn.
 
L lob skrev:
Håkan! Du verkar ha remarkabla insikter i immunsystem och kroppsfunktioner. Förstod av ett tidigare inlägg att du inte är purung och eventuellt inte arbetar yrkesmässigt. Men vad gjorde du i ditt tidigare yrkesliv måste man ändå få veta. Mikrobiolog? Läkare? Homeopat eller något annat?
Har du någon forskarutbildning? Farmakologisk utbildning?
Eller är du en autodidakt?
Nej jag är absolut inte utbildad av den allmänna sjukvården. Jag har arbetat inom många yrken och kommit i kontakt med många olika människor genom mina olika arbeten och har kunnat lära mig mycket genom dom. Då jag själv blivit sjuk och har provat olika mediciner, hur de fungerar, bieffekter m.m. så har jag undersökt om det finns bättre sätt att bli frisk på, inte att äta medicin och lindra symptomen som medicinen i huvudsak gör, och kan därför yttra mig av egen erfarenhet. Jag har rest en hel del och hjälpt till med olika projekt för barn och hjälpbehövande i bla Paraguay och Filippinerna där undernäring och hygien ofta varit ett hälsoproblem.
 
  • Gilla
lob
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Du menar väl få ut luft?
Utan att man drar in ny luft i lungorna kan alveolerna inte syresätta blodet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.