Upptäckte en ful fläck på väggen ovanför föstret i kupan. Frågan är om det är fukt eller dåligt underarbete alternativt färg. Väggen är av gips och färgen vet jag inte så mycket om mer än att den är vit och förmodligen har iblandad gips då väggen har en grov struktur. Tilläggas kan att hela yttertaket byttes för 1,5 år sedan. Ny spont, papp, läkt och tegel. Ovanvåningen totalrenoverades och isolerades för tre år sedan. Vad tror experterna? Blir galen när så'nt här händer.
 
  • DSC00291.JPG
  • DSC00292.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är bilderna ganska små, men jag såg nåt liknande i en kompis sommarstuga en sommar. Då var det ett getingbo precis ovanför...
 
ST1 skrev:
Nu är bilderna ganska små, men jag såg nåt liknande i en kompis sommarstuga en sommar. Då var det ett getingbo precis ovanför...
Tack för bidraget! Om det skulle vara just getingbo borde jag ha märkt av "getingtrafiken"... Det kan å andra sidan vara andra insekter som slagit ner bopålarna. En annan teori kan ju vara att den plåbeklädda takkupan läcker när vinden har en viss riktning. Jag bor i södra Skåne och de vindstilla dagarna är lätträknade. Jag tror det är bäst att kolla utsidan först innan jag går in i gipsväggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.