Ska lägga nytt golv i köket och har landat i att det blir ett Marmoleum Click efter mycket läsande på nätet.

Tyvärr verkar Forbo ha brist på just Cloudy Sand och Barbados som var de två alternativen vi tänkte använda till det mörka Volcanic Ash. :(

Är det någon här som lagt ett schackrutigt golv med antingen Moon eller Silver Shadow som skulle kunna visa bilder på hur det blev? Har kikat på varuproverna men tycker Moon ser lite grön ut i tonen och Silver Shadow var närmare grå än vit på det varuprovet vi fick hem.

Tack!
 
Vi har lagt Marmoleum Click i mönster med Silver Shadow och Petroleum. Silver Shadow är helt klart ljusgrå och inte vit, men det beror mycket på vilka färger man kontrasterar med. I ett annat rum har vi bara Silver Shadow och det är skillnad.
Rum med Marmoleum Click golv i ett schackbrädesmönster av ljusgrå och mörkblå plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett korridorgolv klätt med Marmoleum Click i en ljusgrå nyans, omgivet av vita och bruna dörrkarmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carpent och 1 till
  • Laddar…
Tack för bild! Din Silver Shadow ser betydligt ljusare/vitare ut än den vi fick hem som varuprov. Vet att bränningen kan ge olika nyans men även läst i installationsguiden att tonen kan variera när linoleumet är nytillverkat men att det försvinner efter lite exponering i dagsljus.
 
  • Gilla
worgen
  • Laddar…
Tack!

Dum fråga kanske, men hur kollar man upp NCS-koder?

edit: hittade, tack!
 
  • Gilla
Bleydrunner
  • Laddar…
Här är Silver Shadow och Eternity, inte schackrutigt förstås men de är fina ihop. Precis som nämnts så är nya plattor lite grönare men det bleknar rätt snabbt.
 
  • Golv med mönstrade plattor i grå nyanser benämnda Silver Shadow och Eternity i ett heminredningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
worgen
  • Laddar…
Här är bilder på vårt golv, tror det är moon och black hole.

Schackrutigt golv i svart och vitt med en hörn av en ljusgrå matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två golvmönster, övre halvan ljus med mönster, nedre mörk enfärgad, referens moon och black hole.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Mattan i första bilden är ljusgrå.
 
  • Gilla
worgen
  • Laddar…
Snyggt! Har verkligen inte den gröna ton jag sett på varuprover :)
 
Lexington Lexington skrev:
Här är bilder på vårt golv, tror det är moon och black hole.

[bild]
[bild]

Edit: Mattan i första bilden är ljusgrå.
Tack för bild! Najs med närbilden också för att jämföra! :)
 
nikasp
Jag har varit sugen på Marmoleum själv och var nära för 10 år sen. Har läst igen och var några som var riktigt missnöjda med att golvet i kök blir väldigt fult med tiden av normalt slitage. Någon som har 4-5 års erfarenhet av golvet i kök och med barn hemma som drar stolar, spiller och tappar saker osv. Och vi också då.
 
Golvet jag la in bilder på ovan ligger i äldsta dotterns rum och är ca sju år gammalt, inte så mycket spill såklart, men stolar, lego och hund.
Nu minns man kanske inte hur det såg ut när det va nytt, men jag upplever det som nytt fortfarande!
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Jag har varit sugen på Marmoleum själv och var nära för 10 år sen. Har läst igen och var några som var riktigt missnöjda med att golvet i kök blir väldigt fult med tiden av normalt slitage. Någon som har 4-5 års erfarenhet av golvet i kök och med barn hemma som drar stolar, spiller och tappar saker osv. Och vi också då.
Vi har haft exakt samma funderingar, särskilt hört att klick-varianten ska kunna svälla i skarvarna om det kommer vatten på. Överväger att lägga lineoleummatta istället, men det är ju så snyggt med rutor.
 
Krikkan Krikkan skrev:
Vi har haft exakt samma funderingar, särskilt hört att klick-varianten ska kunna svälla i skarvarna om det kommer vatten på. Överväger att lägga lineoleummatta istället, men det är ju så snyggt med rutor.
Jag övervägde mattan ett tag också, men gillade känslan av att gå på clickgolvet mer.
Tror Forbo har en schackrutig linoelummatta också, sök på "novilon scandinavia ruta".
 
W worgen skrev:
Jag övervägde mattan ett tag också, men gillade känslan av att gå på clickgolvet mer.
Tror Forbo har en schackrutig linoelummatta också, sök på "novilon scandinavia ruta".
Fast nu är ju novilon en plastmatta och inte linoleum tyvärr. Det är rätt stor skillnad hur dom upplevs.
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Vi har Silver Shadow (helt säkert) och Volcanic Ash (ganska säkert), och Silver går lite åt grågrönt/gråblått. Bilderna är inte riktigt rättvisande, färgbalansen blir tokig...
 
  • Svartvitt schackrutigt golv i ett vardagsrum med modern inredning och ljusinsläpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schackrutigt golv i nyanserna Silver Shadow och Volcanic Ash med ett vitt papper på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
worgen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.