Vi håller på att renovera våran toalett och ska bland annat lägga in plastmatta.

Idag blev dom klara med själva golvet, men jag tycker det ser konstigt ut. Ska det verkligen vara en så tydlig skarv mitt i allting på golvet?

Hela den sidan där skarven är kommer vara helt öppen och synlig då ingen toalett eller handfat kommer vara där.

Och om det är korrekt lagd plastmatta, är det alltid en sån skarv i allas toaletter/badrum då?

Tycker ärligt talat det verkligen inte var fint och jag tror jag kommer störa mig på den :oops:
 
  • Nyinstallerad plastmatta på toalettgolv med synlig skarv och kaklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat badrumsgolv med tydlig skarv i plastmattan, mot vit vägg och grå kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagt mörk plastmatta i en toalett med tydlig skarv mitt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagd plastmatta på toalettgolv med tydlig skarv mitt i rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat badrumsgolv med tydlig skarv i plastmattan, väggar delvis kaklade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad plastmatta på badrumsgolv med tydlig skarv längs mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om inte plastmattan finns i en bredd som räcker för hela rummet så måste det ju till en skarv någonstans och ja, så är det i alla badrum där inte mattans bredd räcker till. Sen kan ju vissa mönster vara mer "förlåtande" än andra, i det här mönstret syns skarven ju ganska tydligt. Det enda man kanske kan anmärka på var att de inte rådgjorde med er om var det var lämpligast att ha skarven.
 
  • Gilla
Jan Ehn och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Om inte plastmattan finns i en bredd som räcker för hela rummet så måste det ju till en skarv någonstans och ja, så är det i alla badrum där inte mattans bredd räcker till. Sen kan ju vissa mönster vara mer "förlåtande" än andra, i det här mönstret syns skarven ju ganska tydligt. Det enda man kanske kan anmärka på var att de inte rådgjorde med er om var det var lämpligast att ha skarven.

Jaså, på så sätt. Gud vad synd att han inte satte skarven bakom toalett och handfat. Den syns så otroligt mycket. Syns mer i verkligheten :(
 
Tänkte på en annan sak. Ser att golvkillen lagt mönstret på den andra mindre mattdelen som ligger vid skarven, på motsatt håll. Han har inte lagt den biten så den iaf följer samma håll med mönstret. Någon som vet om det kan påverka negativt? Att pga den biten lagt åt motsatt håll så förstärker det intrycket av missanpassat mönster? Eller spelar det ingen roll?

Tycker den biten ser så mörk ut i förhållande till hela golvet. Som att den är i en annan nyans. Den ser mer svart ut :thinking:

Man ser väldigt tydligt på dom två första bilderna och den fjärde vad jag menar med att biten ser mer mörk ut. Så där ser den ut i verkligheten med. Så det är inget i ljuset som bilden råkat skapa.
 
Det var dåligt borde ha frågat vart ni ville ha skarven.
 
Tänkte bara ge en uppdatering. Det visade sig att gubben såklart gjort fel. Så nu ska hela mattan bytas och återställas och läggas korrekt med skarven. Det ska såklart inte se ut så som det gör nu.
 
  • Gilla
gaia och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.