Hej!
Jag håller på att planera ett garage carport , förråd.
Har ett 60-talshus med källare, Garagedel i ena delen i källaren som blivit MC garage och maskin verkstad.Utanför garaget(sutteräng) står mitt carport(snedtak från husgaveln)
Nu är det så att jag skulle vilja bygga ngt bättre större snyggare varmare.
Skulle helst vilja gjuta en platta(tvåbilsgarage). Bygga sadeltak i samma stil som husets(ihopsittande med huset) Garagebort, avlopp som inte är kopplat till avloppsstammen utan bara till dräneringen.
Nu till frågorna..
Är detta möjligt? med tanke på främst avloppsbiten? samt om det skulle kunna gå att benämna bygget carport/föråd för att detta skall vara tillåtet?

Tacksam för svar.
 
hmm.. vill du verkligen leda avloppsvattnet till dräneringen?
 
vodoo:ja, det är ju inte avloppsvatten i den bemärkelsen.Utan mer tövatten från bilen...ev regnvatten som skulle kunna tränga in i garaget...
 
Dräneringen får aldrig vara direkt ihopkopplad med vare sig dagvatten eller avloppsledning så att det vattnet kan tränga tillbaka till just dräneringen - och vidare ut till marken. Detta har hänt i historien, till följd att vid regnväder tränger fukt in i källare etc.
Du kan heller aldrig vara säker på att du eller nästa ägare "bara" töar av bilen osv. Jag kanske missuppfattar dig men så du inte gör nåt galet.. :rolleyes:
 
..för att ge lite konstruktivt: En del kommuner kräver att man har en oljespärr/ oljeavskiljare på golvbrunnar i garage. Annars borde det gå att ansluta din brunn till en stenkista, men hör med din kommun.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.