Hej
Har en garderob som förra ägarna satt in i huset vi bor i. Skulle behöva några fler hyllor i den eller några utdragbara lådor. Men hittar inte något märke på den så jag vet inte vilket företag som gjort den. Någon som känner igen vilket företag som kan ha gjort den? Eller om ni vet vad trä-imitationen skulle kunna heta så jag vet vad jag ska leta hyllplan i för något. Vill ju ha hyllor som passar till garderoben.

Inbyggd garderob med träimitation och skjutdörrar, intill en vit dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på insidan av en garderob med träimitation och synlig del av en gammal dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på skenan av en garderob med träimitation nära en vit dörrkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I bakgrunden ser ni kanten av en gammal hederlig gabondörr - om färgreferens behövs.
 
U Upp skrev:
Hej
Har en garderob som förra ägarna satt in i huset vi bor i. Skulle behöva några fler hyllor i den eller några utdragbara lådor. Men hittar inte något märke på den så jag vet inte vilket företag som gjort den. Någon som känner igen vilket företag som kan ha gjort den? Eller om ni vet vad trä-imitationen skulle kunna heta så jag vet vad jag ska leta hyllplan i för något. Vill ju ha hyllor som passar till garderoben.

[bild] [bild] [bild]
I bakgrunden ser ni kanten av en gammal hederlig gabondörr - om färgreferens behövs.
Jag tycker både golvskenan och metallprofilen på dörren ser väldigt mycket ut som en lite äldre version av Elfas original-skjutdörrar. Känner dock inte igen trä-looken men har du inte kollat med Elfa skulle jag göra det för att se om det kan komma från dem.
 
BirgitS
Men om det gäller att komplettera med lådor så är det ju viktigare med bilder på förvaringssystemet än på skjutdörrarna, de kan mycket väl komma från olika tillverkare.
 
T Tyro skrev:
Jag tycker både golvskenan och metallprofilen på dörren ser väldigt mycket ut som en lite äldre version av Elfas original-skjutdörrar.
Har Elfa någonsin haft träfiberstommar i sortimentet? De har ju funnits ett tag så möjligheten finns.

Jag gissar att folien skall likna körsbär
 
Räcker ju egentligen med en liknande folie. Så tusen tack för det. Jag kollar om jag hittar något liknande genom att söka på körsbär.
 
BirgitS
Körsbär var ett populärt träslag på 80-talet så om garderoben är så gammal är det ju tveksamt om den fortfarande tillverkas, och om den gör det så antagligen inte i körsbär längre.
 
Tack. Behöver inte hitta samma garderob. Jag vill bara ha ett hyllplan till och då i ett utförande som matchar någorlunda.
 
Jag blandade björkstomme med vit inredning i en tidigare lägenhet, gav ett fräscht intryck. Brukar ofta bli bättre att bryta helt än att hitta något som nästan är rätt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
M Mellanbarn skrev:
Jag blandade björkstomme med vit inredning i en tidigare lägenhet, gav ett fräscht intryck. Brukar ofta bli bättre att bryta helt än att hitta något som nästan är rätt.
Ja, man får ju räkna med att gammalt körsbärsträ inte har samma färg som nytt.
 
BirgitS
U Upp skrev:
Tack. Behöver inte hitta samma garderob. Jag vill bara ha ett hyllplan till och då i ett utförande som matchar någorlunda.
När det bara gäller ett hyllplan så är det kanske lättare att göra ett själv av körsbärsträ än att hitta någon som fortfarande tillverkar ett sånt hyllplan.
T.ex. https://stragendo.ee/sv/category/wood-panels/cherry
 
Tänker jag också nu. Det har varit stor hjälp att få reda på att ni tror det är körsbär. Då vet jag liksom i vilket område jag ska leta trä till ett hyllplan till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.