Hur kan jag få bort det flammiga? Ser inte kul ut
Har tvättat med såpa och lite ättika + bakpulver men det hjälper inte
 
  • Flammiga rester och fläckar på en svart spishäll som har rengjorts med såpa, ättika och bakpulver.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Storsockret
Jag gav mig på min, förvisso induktion, häll med svinto. Så länge det är ordentligt blött så repar det inte, iallafall inte mycket.
 
Har fått bort liknande med en vanlig hällskrapa med nytt vasst industrirakblad för ändamålet, sedan en omgång med avsett medel typ keramikrent, mrMuscle eller vad det nu kan heta.
 
  • Gilla
abbe_ och 3 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Jag gav mig på min, förvisso induktion, häll med svinto. Så länge det är ordentligt blött så repar det inte, iallafall inte mycket.
Tror inte att jag vågar mig på Svinto men kanske någon mirakelsvamp som jag har hemma:)
 
Bitsockerbitar. Kör hårt!
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Helt otroligt hur dåliga bilder det blir med mobilkamera.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Helt otroligt hur dåliga bilder det blir med mobilkamera.
Det kan bli bättre i dagsljus. Kommer nog ta om bilden. Mobilkamera är bra
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
[länk]

Överlägset bäst. Jag har testat många.
Tack för tipset! Får nog investera i en sådan. Passar den även för induktionshällar?
 
A
Electrolux toprens fixar det
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Håll rent häll, kastruller och stekpannor, så blir det aldrig fläckar.

Blöt fläcken med vanligt rengöringsmedel, och håll den blöt en längre stund, typ halvtimme, skrapa sen bort den med rakbladsskrapa.
Nytt blad, dra det hårt, bestämt med ganska brant vinkel.
 
M Marijairena skrev:
Tack för tipset! Får nog investera i en sådan. Passar den även för induktionshällar?
Ja.
 
M Marijairena skrev:
Tack för tipset! Får nog investera i en sådan. Passar den även för induktionshällar?
Köpte en sådan och den funkade Fick bort flammigheten på plattan. Och jag antar att den också skyddar hällen lite.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Det går att polera bort med en vanligt polertrissa som du använder till bilar, städbolag använder dessa.
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Silfwerflycht Silfwerflycht skrev:
Det går att polera bort med en vanligt polertrissa som du använder till bilar, städbolag använder dessa.
Jag köpte ett medel som jag fick tips om här i tråden. 99 kr. Det funkade och blev rent och snyggt. Men säkert går det med andra metoder också. Tack för input!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.