Dom flesta internetleverantörer erbjuder väl plats till hemsida osv gratis till sina internetabonnemang där går det ju fint att lägga upp sina bilder?
 
wertok skrev:
Dom flesta internetleverantörer erbjuder väl plats till hemsida osv gratis till sina internetabonnemang där går det ju fint att lägga upp sina bilder?
Det är ju sällan några större mängder data som får plats där..... och vill man utöka blir det dyrt.
 
galento
MathiasS skrev:
Jag tycker fortfarande att det allra enklaste är att ha utrymme på ett eget webhotell. Det kostar ju nästan ingenting och är användbart till mycket.

Jag använder tex Scorpion Data - Bra, stabilt och billigt webbhotell med mycket plats och förstklassig support (svenskt företag) och det har funkat felfritt i flera år nu. För 360 sek per år har du plats för 2 gig.

Tack för tipset men det skulle vara bra om det fanns nåt enklare än att greja med HTML koder och ftp program.:confused:
 
galento skrev:
Tack för tipset men det skulle vara bra om det fanns nåt enklare än att greja med HTML koder och ftp program.:confused:
Men det behöver inte vara knepigt. Om du bara vill ha upp bilder för att länka in i forum behövs ingen htmlkodning. Själv lägger jag bara filerna i olika mappar för att få nån ordning på det, html används inte alls.

FTP-program behöver du ju knappt märka att du använder. De flesta vanliga programmen har ju en integration med Filhanteraren/Explorer i Windows och då är det ju bara att dra och släppa filer till rätt ställe. Själv använder jag en add-onn till webläsaren (Mozilla) och kör då ftpprogrammet i ett webfönster, rätt smidigt det också.
 
Diino är ju jättesmidigt. Bar adra och släppa. Sedan högerklickar man på filen och delar ut den publikt. Har dock inte testat att direktlänka till en bild så som du tänker det. Men det borde väl funka så länge du inte har satt lösenord på ditt bibliotek med filer.

Du kan även ladda upp din musik och sedan spela upp den på den datr du råkar befinna dig vid. Kul funktion.
 
På vår album-sida använder jag Coppermine, ett mycket smidigt verktyg för att skapa fotoalbum online. Bara o följa intruktionerna, att skapa ett nytt album med nya bilder tar några sekunder. Programmet gör om min stora orginalbilder till dels index-bilder, och sedan "normal"storlek, klickar man sedan på bilderna får man upp orginalstorlek.

Villa FreSus - Home

Coppermine Photo Gallery

/ Fredrik
 
galento
Tack för alla tips,frun till en arbetskamrat skulle fixa en indexsida till startsida om jag hyrde plats på t.ex One.com Webhosting

BBB hade inte mer att säga än att Netpocket kanske skulle funka.

Det verkar inte vara så dyrt med webbhotell och domän heller så det kanske blir det:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.