Har fått ett lite irriterande fel på min eh651te11e häll. Använder man stora plattan länge så får man F2 fel, överhettning. Detta har skett någon gång tidigare men nu sker det rätt frekvent och mycket snabbare än tidigare.

Även H och h varningarna känns felaktiga, även om plattan är rejält varm så kan h visas och sen slocknar den helt när man fortfarande kan bränna sig på hällen.

Någon som vet om det finns något jag kan göra eller var jag kan börja felsöka? Någon temperatursensor som har gett upp?
 
F2 skall visas vid temp över 105 grader.
Fungerar fläkten?
 
Ja, den fungerar men startar "sent". Jag tror att det är något styrkort eller liknande som har sagt upp sig baserat på att samtliga plattor har problem med att restvärmeindikatorn inte fungerat som den ska.

Varje platta har en temp sensor och jag förutsätter att de är individuella och inte kan påverka varandra. Att en går sönder är en sak men att samtliga sensorer skulle ge sig är osannolikt.

Sprängskiss hittade jag här:
https://www.siemens-home.bsh-group....spareparts/Togglebox=tb0150/Togglebox=tb0228/

Tyvärr kostar reservdelarna lika mycket som en ny häll, eftersom jag inte är 100 på vilken kort som har gått och om det ens är kortet....
 
Ja, alla zoner verkar ut att vara sega för restvärmeindikering och fläkten tar god tid på sig att starta.

Tack, @torbeno kanske är värt ett försök.
 
Jag har bytt många manövermoduler, men ger ingen garanti för att det löser ditt problem. Men så mycket annat har jag svårt att tänka mig. Jag har aldrig bytt nån tempsensor.
 
Nä, osannolikt att alla 4 tempsensorer gav upp samtidigt är väll rätt låg. Sitter logiken i manöverkortet så är jag helt på ditt spår.

75 Eur + frakt är värt en chansning antar jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.