Hej,

Flyttat in i nytt hus med en Nibe f730 frånluftsvärmepump.
Jag vet att det går att koppla upp denna. Och har läst mig till att det ska finnas en internetkabel på baksidan som man pluggar in i datorn för att få till det.
Jag kommer dock inte åt bakom fvp och när jag försöker titta så ser jag ingen sladd.
Har försökt söka men hittar inget.
Någon som vet om man kan få tag på internet sladden på något vis eller om det går att koppla upp fvp på något annat sätt?
 
Är det nybyggt hus så har de redan dragit nätverkskabel från pumpen till din media central. Kolla i din media central om inte sista porten är nibe värmepump
 
K Knight skrev:
Är det nybyggt hus så har de redan dragit nätverkskabel från pumpen till din media central. Kolla i din media central om inte sista porten är nibe värmepump
Ser inte ut så. Har 2 portar, en till uttaget i vardagsrum och en till uttag på övervåningen.
 
  • Ledsen
Knight
  • Laddar…
Tråkigt att höra. :(
 
K Knight skrev:
Tråkigt att höra. :(
Så det är kört?
 
Den ska hänga på höger sida bak i höjd med panelen, kommer du inte åt med en pinne eller liknande att försöka fiska fram den?
 
E Enys89 skrev:
Den ska hänga på höger sida bak i höjd med panelen, kommer du inte åt med en pinne eller liknande att försöka fiska fram den?
Ska testa. Men att den sitter på höger sida underlättade inte direkt. Men underlättar kanske att veta om det
 
Höger sida
 
  • Kabeldragning vid sidan av ett skåp med fokus på höger sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med gråa kakelplattor och en skylt som säger "LOVE YOU", synliga kablar och en del av en svart maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappagräv
  • Laddar…
E
Kapitel 3 i installatörshandboken visar en översiktsbild på pumpen och dess delar. Där syns den baktill uppe till höger. W130 är den märkt i bilden.

Det har varit lika på alla F-modeller jag kopplat in hittills.
 
N Nyblivenhusägare123 skrev:
Höger sida
Tack! Perfekt med bilderna. Kunde fiska fram kabeln från vänster sida på mindre än 1 minut när jag viste var jag skulle leta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.