Jag gjöt en bänkskiva. Slipade och våtslipade. Blev fint. Tog Hagmans 1K Golvlack högblank 90 och dammbindare innan. Rollade 3 varv och tyckte några små fläckar / ränder / flammor va fula och lackade därför en 4e gång. Tror jag rollade för torrt och fick därför fler ränder / flammor / apelsinyta. Blev galen. Rollade ett sista väldigt noga varv. Ränderna är kvar.

va göra?

går det likt en bil att ta pollish polermedel och min superfina polermaskin?

vill att ytan ska vara som ett vatten, helt blank.
 
  • Högblank betongbänkskiva med ränder och flammor efter lackbehandling, rörande lackproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Högblank gjuten bänkskiva med synliga ränder och flammor i ytan, placerad i ett arbetsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Filmarbetarn Filmarbetarn skrev:
Jag gjöt en bänkskiva. Slipade och våtslipade. Blev fint. Tog Hagmans 1K Golvlack högblank 90 och dammbindare innan. Rollade 3 varv och tyckte några små fläckar / ränder / flammor va fula och lackade därför en 4e gång. Tror jag rollade för torrt och fick därför fler ränder / flammor / apelsinyta. Blev galen. Rollade ett sista väldigt noga varv. Ränderna är kvar.

va göra?

går det likt en bil att ta pollish polermedel och min superfina polermaskin?

vill att ytan ska vara som ett vatten, helt blank.
slipa ner och gör om
 
Hej Electroluxaren. Det pallar jag inte. Bökigt att göra då den står inomhus, och väger över 100 kg att flytta. Utveckla gärna varför du anser att det är enda lösningen.
 
Prova att poler med pasta å maskin, skiter det sig är det bara att börja om vilket som.
Lycka till
 
Okej ! Har du rekommendation vilken pasta att använda?
 
A
Filmarbetarn Filmarbetarn skrev:
Hej Electroluxaren. Det pallar jag inte. Bökigt att göra då den står inomhus, och väger över 100 kg att flytta. Utveckla gärna varför du anser att det är enda lösningen.
Jag anser inte detta som enda lösningen utan den som är snabbast och lämnar bäst resultat
 
Men att det blivit som det blivit beror på att jag rollat för torrt?
 
Våtslipa och polera
 
Fast frågan är väl om det går att polera 1komponentsfärg.. Risken är nog att det blir sådär
 
  • Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fast frågan är väl om det går att polera 1komponentsfärg.. Risken är nog att det blir sådär
Det är det jag är lite rädd för. Men det är 5 varv så kanske kan komma ner till en yta som är blank. Eller få det jämnt och sen lacka ett varv till.

men - visst beror det på att jag rollade för torrt? Va för långsam och pillig på samma ställe.
 
Har du mellanslipat?
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Har du mellanslipat?
inte mellanslipat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.